Fira València acull el primer Congrés Mundial de l'Hidrogen

En el marc de la fira eMobility s’analitza el seu futur com a combustible verd 

Un cotxe elèctric / À Punt NTC

El primer Congrés Mundial de l'Hidrogen té lloc en la fira eMobility, que té lloc aquesta setmana a Fira València. La convenció és un punt de trobada on veus expertes i empreses analitzen els beneficis de l'hidrogen verd, que ja es proposa, juntament amb l'electricitat, com un dels vectors energètics més importants per a canviar la mobilitat. De fet, ambdues opcions competeixen per a convertir-se en l'alternativa als combustibles fòssils.

En aquest sentit, Jota Sierra, director del congrés, ha explicat a À Punt que en el sector ja parlen d’electrificació més que de vehicle elèctric perquè “el vehicle electrificat pot funcionar tant amb bateries com amb piles d’hidrogen”. 

Precisament aquest últim combustible avança cada dia més en la carrera per a convertir-se en el nou fuel dels nostres vehicles. “Sembla que siga el nou or”, diu Sierra. Però matisa que, tot i que serà un vector energètic molt important dins de la mobilitat, serà un actor més dins de la mobilitat, i no l’únic. 

Pel que fa al preu, un cotxe d'hidrogen consumeix 80 euros per cada 1.000 quilòmetres, el doble que un elèctric. Però adquirir-ne un costa quasi quatre vegades més. Un preu a pagar a canvi d'aconseguir zero emissions en el consum.

Això sí, cal tindre clar que hi ha diversos tipus d’hidrogen, i el que realment no emet cap emissió, és l’anomenat hidrogen verd, que es produeix a través d’energies renovables 100%, puntualitza Ignacio Casado, director de Marketing ITE. L’expert té clars els usos diferenciats de cada un d'aquests combustibles: electricitat per a transports urbans i hidrogen per a transports interurbans. 

També et pot interessar

stats