Denuncien sis empreses d’alimentació per oferir menys producte al mateix preu

L’OCU creu que el 7% de la cistella de la compra es veu afectada pel que es coneix com a reduflació i convida els consumidors a denunciar aquests casos

Les empreses denunciades davant la CNMC elaboren productes de consum habitual, com ara pasta o campanatges
Les empreses denunciades davant la CNMC elaboren productes de consum habitual, com ara pasta o companatges / À Punt NTC

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat sis empreses d’alimentació davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) perquè, aprofitant la conjuntura econòmica, han reduït les quantitats de producte que ofereixen, però no el preu, una pràctica que es coneix com reduflació.

L’organització de consumidors ha recordat que aquesta pràctica és deslleial i altera la competència, a més de penalitzar els fabricants que es veuen obligats a apujar els preus per l’augment dels costos.

Les empreses denunciades comercialitzen productes alimentaris de consum habitual, com ara la pasta, els iogurts o els companatges. Així, l’OCU ha denunciat per reduflació enfront de la competència a: Pastas Gallo, Danone, Pescanova, Colacao, Tulipán i Campofrío, encara que no descarta ampliar la denúncia a unes altres empreses que se sospita que han fet la mateixa pràctica.

Des d’aquesta entitat han explicat que, perquè el consumidor no es trobe una pujada dels preus, aquestes empreses presumptament inclouen menys quantitat de producte en els envasos, però pel mateix preu que abans, per tant, el consumidor paga el mateix, però s’emporta menys quantitat.

Segons un estudi de l’OCU, almenys un 7% dels productes de la cistella de la compra s’han vist afectats per la pràctica de la reduflació. Es tracta de casos en què, tenint en compte la informació i l’etiquetatge dels productes es compleix amb la normativa, però l’OCU creu pot tractar-se d’una pràctica deslleial, perquè no hi ha una informació clara per al consumidor sobre la pujada de preus i eixa falta de transparència altera la competència.

“El consumidor no té una informació completa sobre la vertadera naturalesa i les característiques del producte, la qual cosa l’indueix a prendre decisions errònies”, aclareixen des de l’OCU.

Per aquesta raó, l’OCU ha presentat una denúncia davant la CNMC perquè determine si la reduflació, donar menys pel mateix, és una pràctica que pot alterar la competència de manera deslleial, a causa de la falta de transparència per als consumidors.

Informació més clara per als consumidors

A més de la denúncia a la CNMC, l'organització informarà el Ministeri de Consum perquè estudie la implantació de mesures que obliguen els fabricants a millorar la informació que donen als consumidors sobre el preu i la quantitat dels seus productes.

En aquesta línia, l’OCU ha iniciat una campanya que, sota l'etiqueta #stropreduflación, els consumidors denuncien les pujades encobertes de preus.

També et pot interessar