Les marques blanques ixen a compte en temps d’inflació disparada?

Els preus dels productes que no es comercialitzen sota marques conegudes també ha pujat, en alguns casos quasi el doble

Es disparen els preus de les marques blanques / À Punt NTC

Davant l’encariment de la cistella de la compra, les marques blanques, aquelles que es comercialitzen amb el nom del supermercat o l’establiment que les distribueix, eren una alternativa. Sovint solen ser més barates que les de marques reconegudes, però aquesta circumstància està canviant amb la pujada de la inflació.

Des de gener, les marques blanques han anat pujant a poc a poc, mentre que les comercials ho han fet més ràpid. Però ara han baixat, i el resultat és que hui dia, són les marques blanques les que més han pujat, quasi el doble, i s'ha retallat la diferència de preus, segons un estudi de la plataforma Gelt.

“Ara s’han igualat els preus de les marques blanques i la resta”, admetia una clienta d’un supermercat de la Pobla de Vallbona davant les càmeres d’À Punt.

Per aquesta raó, molts consumidors estan canviant els hàbits de compra. “Abans comprava algunes marques blanques, però ara ja vaig al que m’agrada”, exposava una altra clienta.

Davant aquest gir en el preu de les marques blanques, és aconsellable per als consumidors que comparen per a trobar les millors ofertes i estar sempre a l'aguait.

De fet, un altre client del mateix supermercat de la Pobla de Vallbona reconeixia que una altra de les maniobres de les marques blanques era mantindre el preu, “però baixen la quantitat de producte”, el que en termes comercials es coneix com a reduflació.

L'oli, els pots de tonyina o el paper higiènic, són alguns dels productes bàsics que han patit les majors pujades de preu en els últims mesos. 

També et pot interessar