El consumidor pot fraccionar la factura de la llum si la comercialitzadora no li l’envia a temps

La CNMC recorda aquest dret, ja que hi ha distribuïdores d’energia que no envien a les comercialitzadores les lectures de consum elèctric

Factura de consum elèctric
Un consumidor sosté una factura d'electricitat / À Punt NTC

Els consumidors tenen dret a fraccionar el pagament de la seua factura de la llum en mensualitats quan no hagen rebut la factura de la seua comercialitzadora a temps i acumulen diversos mesos sense pagar. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha fet aquest recordatori després que, des del juliol, diverses distribuïdores d'energia elèctrica no estiguen enviant a les comercialitzadores les dades de les lectures de consum dels seus clients, per la qual cosa aquestes no poden emetre les factures finals.

Davant aquesta situació, la CNMC recorda que els consumidors tenen dret a fraccionar el pagament de la quantitat que deuen en tants mesos com hagen estat sense rebre la factura de la llum i les comercialitzadores, per la seua banda, han d'esforçar-se perquè el client conega aquest dret i facilitar els mitjans perquè la clientela puga sol·licitar el fraccionament.

Durant aquests mesos, la CNMC ha analitzat nombroses consultes i reclamacions de comunitats autònomes, comercialitzadores, consumidors i del Defensor del Poble relacionades amb clients que feia diversos mesos que no rebien les seues factures elèctriques.

En molts casos, els consumidors mostraven una gran preocupació per l'augment del deute contret amb la seua companyia elèctrica i per la impossibilitat econòmica de fer front als pagaments una vegada normalitzada la situació.

La CNMC ha analitzat el comportament de les distribuïdores involucrades en aquests problemes "sense perjuí de les possibles actuacions que puguen abordar-se en l'àmbit sancionador", segons afig en una nota.

També et pot interessar