La banca es compromet a ampliar els horaris d'atenció als majors i a donar-los preferència

Les patronals bancàries es comprometen a adoptar mesures després de la reivindicació del valencià Carlos San Juan

Carlos San Juan posa per als mitjans davant una sucursal bancària
Carlos San Juan posa per als mitjans davant d'una sucursal bancària

Els bancs plantegen al govern una bateria de mesures per a millorar l'atenció als clients majors i que passen per una atenció més personalitzada tant en les sucursals com per telèfon, a més de fer més accessibles els caixers o les aplicacions mòbils.

Segons el document elaborat per les patronals bancàries AEB i CECA, les entitats es comprometen a adoptar mesures que oferisquen un tracte especial en les sucursals als majors, siga amb l'adequació o millora dels horaris d'atenció en caixa o amb l'atenció preferencial d'aquest col·lectiu.

A més, les entitats plantegen que les persones majors o amb discapacitat reben una atenció preferent en l'atenció telefònica, siga mitjançant una línia específica o donant prioritat a la telefonada, al mateix temps que ofereixen simplificar l'ús de caixers, webs i aplicacions bancàries.

El jubilat valencià Carlos San Juan, que ha aconseguit reunir més de 600.000 firmes per a reclamar l'atenció presencial i adequada als majors en les oficines bancàries, ha liderat aquesta reivindicació que ha portat els bancs a plantejar una resposta.

L'Associació Espanyola de Banca també ha proposat impulsar la formació dels majors i persones amb discapacitat per a previndre fraus i millorar la comunicació cap a aquests col·lectius sobre les mesures promogudes per a facilitar-los la inclusió financera. I suggereix crear departaments o òrgans que facen un seguiment dels problemes d'aquests col·lectius i perquè proposen noves mesures en cas necessari.

Els majors demanen atenció presencial per llei

Malgrat aquest anunci, la Plataforma de Majors insisteix que es garantisca per llei l'atenció "presencial i accessible" per a tots els clients dels bancs.

I en els sindicats també han reclamat que tinuen en compte els treballadors en aquest camí. La Federació de Serveis de CCOO ha sol·licitat al seu torn al Ministeri d'Economia, al Banc d'Espanya i a les patronals bancàries que les plantilles dels bancs participen en els futurs protocols contra l'exclusió financera. En una carta enviada aquest dijous pel secretari general de la secció de Serveis, José María Martínez López, el sindicat ha defensat "la necessitat d'abordar un gran pacte d'Estat sobre el sistema financer espanyol, emplaçant per a això les institucions i les entitats bancàries".

Santander i Abanca ja amplien ja horaris

En l'apartat més específic, el Banc Santander i Abanca van anunciar aquest dimecres que ampliaven l'horari d'atenció en caixa fins a les 14 hores. En Abanca han començat a aplicar-lo aquest dijous, mentre que el Santander l'ampliarà a partir del pròxim dilluns, 14 de febrer. Abanca ha ampliat l'horari de caixa fins a les 14 hores per als clients majors, com ja feia fins ara els dies de cobrar la pensió. A més, el banc assignarà un gestor personal a aquest col·lectiu. I el Santander començarà dilluns que ve a atendre els clients en finestreta de les 8.30 a les 14 hores, contra l'horari anterior, que estava reduït fins a les 11 hores.

També et pot interessar

stats