Empatia i serenitat: les claus darrere de l’èxit de la campanya de Carlos San Juan

Aquest metge jubilat ha aconseguit captivar joves i majors, els mitjans i els polítics en la seua lluita per una banca més humana

Carlos San Juan posa per als mitjans davant una sucursal bancària / À Punt NTC

Què té Carlos San Juan, l’impulsor de la campanya “Soc major, no idiota”, per a haver aconseguit canviar la situació de la gent major amb els bancs en només un dia? 

À Punt Notícies ha parlat amb José Beltrán, professor de Sociologia de la Universitat de València, per analitzar les claus d'aquest èxit. Segons Beltrán, una de les claus és que San Juan “ha tingut una gran capacitat d'empatia, i ha dut a terme una protesta de serenitat”. Així, l’expert considera que el metge valencià jubilat ha creat una marca molt potent, amb la qual ha aconseguit un inqüestionable suport popular referendat per 600.000 firmes, la majoria de gent jove, així com el clamor popular de la gent major.

No només és un fenomen social, sinó també mediàtic i polític. Segons afirma el sociòleg Beltrán, San Juan és “un gran comunicador” i a més “els mitjans han sabut gestionar el missatge, creant una aliança perfecta”.

Per casualitat, per telèfon o amb cita prèvia, aquest jubilat ha aconseguit reunir-se amb alcaldes, consellers i fins i tot ministres, que s’han fet la foto. Potser el fenomen d’aquest home passe, però la seua revolució serena per humanitzar la banca ja no té marxa arrere.

També et pot interessar

stats