El Banc d'Espanya i la CNMV pacten el teletreball voluntari dos dies per setmana
Els supervisors s'uneixen així a les mesures d'alguns dels seus grans supervisats com ara el BBVA, Bankinter o Sabadell
El teletreball guanya terreny tant en el sector privat com en l'administració pública. El Banc d'Espanya i la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ja han dissenyat les seues polítiques de teletreball per a permetre als seus empleats treballar en remot dos dies per setmana, segons han indicat fonts dels supervisors.
La CNMV aplica des del 30 de maig una política de teletreball voluntari de dos dies per setmana per a tots els seus empleats en general, si bé l'organització correspon a cada departament a fi d'assegurar les necessitats del servei. El supervisor va utilitzar durant l'any passat l'experiència del teletreball de la pandèmia per a adaptar i reforçar la política de treball, que ha sigut acordada amb el comité d'empresa.
Per la seua banda, el Banc d'Espanya també ha dissenyat una política de treball en remot de fins a dos dies per setmana, si bé començarà a aplicar-la a partir d'octubre. El supervisor indica que al setembre s'obrirà el procés de recepció de les sol·licituds per part dels empleats que estiguen interessats a seguir aquesta política.
Els grans bancs també avancen en teletreball
D'aquesta forma, els supervisors s'uneixen a alguns dels seus grans supervisats, que ja han adaptat i regulat les seues polítiques de teletreball, com a BBVA, Bankinter o Sabadell.
A la fi de març, el banc presidit per Carlos Torres informava de la implantació definitiva d'un model híbrid de treball presencial i en remot, una mesura que implica que els empleats puguen teletreballar fins al 40% del seu temps "sempre que siga possible en funció de la naturalesa del lloc" i que beneficiava prop de 12.000 empleats, mentre que Bankinter permet als seus empleats de serveis centrals treballar a distància un dia per setmana.
Per part seua, el Banc Sabadell compta amb una política que permet teletreballar als treballadors de serveis centrals un màxim del 30% de l'horari laboral i sis dies al mes, alhora que el Santander ha mantingut el seu model flexiworking de treball, que ja aplicava abans de la pandèmia, i que permet als empleats dels serveis centrals treballar en remot fins a 16 dies al trimestre, si bé el nombre de dies pot ser major en funció de la situació de cada treballador.