El port de València assumeix sense incidències la càrrega extra després de reobrir el canal de Suez

S'han gestionat més de 7.000 contenidors addicionals i s'esperen fins al 16 d'abril onze embarcacions que se sumaran a la faena diària de les instal·lacions. 

El Conti Everest, aquest dimecres en el port de València
El Conti Everest, aquest dimecres en el port de València / Valenciaport

Normalitat al port de València després de l'arribada de les primeres embarcacions procedents del canal de Suez, que va estar bloquejat a la navegació durant quasi una setmana. En concret, des d'aquest dimarts ja han atracat tres vaixells que transportaven 7.350 contenidors, un volum addicional que s'ha sumat "amb facilitat i total normalitat" a les operatives de càrrega i descàrrega que gestiona cada dia el recinte portuari. 

Valenciaport espera fins el 16 d'abril l'arribada de huit portacontenidors més que van quedar també atrapats per l'encallament de l'Ever Given al canal de Suez i que s'afegiran escalonadament als que ja estaven programats per a aquests dies. Amb els tres vaixells que estan ja en els molls de les instal·lacions, elevaran la càrrega de treball en més de 30.000 contenidors, quantitat que s'ha de sumar als 15.000 que es mouen diàriament. Un increment de faena que la comunitat portuària està assumint amb "total normalitat i eficiència", segons ha informat aquest dimecres l'Autoritat Portuària de València (APV).

Després que ahir atracara el portacontenidors MSC Le Havre, a les 3 de la matinada d'aquest dimecres ha arribat el Conti Everest, el segon vaixell des del canal de Suez. Entre les dues embarcacions carregaven 4.700 contenidors, segons ha precisat Néstor Martínez, subdirector general de l'APV. El tercer, el CMA CGM Centaurus, realitzarà operacions amb altres 2.650.

"Aquesta activitat està realitzant-se sense cap dificultat per tota la comunitat portuària, gràcies a la coordinació i les mesures que es van acordar després de l'última reunió de la Marca de Garantia en què estan presents tots els operadors portuaris, com ara l'ampliació d'horaris en les terminals o la no acumulació de contenidors d'exportació", ha assenyalat Martínez. Segons ha explicat els armadors "amb intel·ligència" han dosificat les escales i molts vaixells s'estan parant en uns altres ports del Mediterrani, com Malta o Itàlia, "per a evitar precisament que arriben a València i hagen d'estar parats perquè no se'ls pots atendre".

També et pot interessar

stats