El 66,2% dels consumidors modifica els horaris arran del nou sistema de facturació de la llum

El president de la Unió de Consumidors demana potenciar les energies renovables, que només usa el 7,8% dels enquestats

Al juliol 2021 nou rècord de la llum
Més de la meitat dels usuaris assegura que ha modificat el consum elèctric

El 66,2% dels consumidors ha modificat els horaris de consum elèctric des què s’aplica el nou sistema de facturació de la llum i gasta més energia en els trams vall i pla, els més econòmics. Així ho conclou una enquesta de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana.

La resta d’usuaris, el 24,7%, assegura que realitza el consum elèctric quan el necessita, un 5,2% ja disposava de discriminació horària i ja aprofitava els horaris més econòmics i un 3,9% ha optat per reduir al màxim la utilització dels electrodomèstics.

Aquests canvis ja s’han reflectit en la factura de la llum de juliol. La majoria dels enquestats, el 52%, assegura haver abonat un rebut de quantitat semblant a l’anterior per la reducció de l'IVA que grava el consum elèctric, mentre que un 26% assegura que la factura de la llum de juliol ha sigut més cara que la del més anterior. Per últim, un 15,5% afirma que ha sigut més baixa i un 6,5% ha manifestat no saber-ho. 

A més, aquest sondeig revela que només un 7,8% dels usuaris utilitza energies renovables a casa. Per aquesta raó, el secretari general de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicente Inglada, ha defensat la necessitat de potenciar la utilització d'energies renovables i fomentar l'autoconsum per a avançar cap a l’eficiència econòmica i ambiental. 

Majoritàriament, la ciutadania considera que el nou sistema de facturació de la llum no és ni més beneficiós ni la factura és més clara i transparent, i només el 14,3% manifesta que aquest sistema de pagament li és més favorable, i el 15,6%, que la factura actual és més clara i comprensible.

També et pot interessar