LaTiaVisantica, creadora de contingut en valencià de l’any

La II Gala de Creació de Contingut en Valencià ha reconegut la tasca de La Gossa Sorda amb el premi creador honorífic

LaTiaVisantica rep el premi a millor creadora de contingut en valencià de l’any
LaTiaVisantica rep el premi a millor creadora de contingut en valencià de l’any / Instagram: @r_solves_

La II Gala de Creació de Contingut en Valencià ha coronat LaTiaVisantica com a millor creadora de contingut de l’any, un premi que arriba després que en l’edició anterior ja guanyara el de Tiktoker de l’Any. Aquest esdeveniment, que reconeix la creació de continguts en valencià, està organitzat per la plataforma Poblet, el segell discogràfic la Claveguera i l’Associació Ciutadana i Comunicació (ACICOM). 

LaTiaVisantica, col·laboradora en diversos programes d’À Punt com el magazín de les vesprades Som de Casa, enguany tenia tres nominacions, en les categories d’Instagramer de l’Any i TikToker, però finalment aquests guardons han sigut per a Xitxo del Cabanyal i Gina, respectivament.

L'alteà Aitor Muñoz, conegut com a Llet i Vi a les xarxes i membre de l’Squad d’À Punt, es posicionava com un dels creadors de continguts amb més nominacions en aquesta segona edició, fins a quatre, encara que finalment s’ha endut només el guardó de Streamer de l'Any. 

Menció especial mereix el premi de Creador/a Honorífic que ha sigut atorgat a La Gossa Sorda i que ha recollit Josep Nadal. El vocalista va representar el mític grup de Pego, al qual se li reconeix la tasca de promoció, seguiment i creació per a generar un ecosistema musical en valencià. Des de l'organització han recordat la importància que van tindre els seus videoclips a plataformes com YouTube amb, per exemple, Quina calitja, amb més de 800.000 reproduccions. 

Reconeixen la “frescor” i “originalitat” de Rixi Barberà com a creador revelació

D’altra banda, Rixi Barberà, conegut a les xarxes com @alegriadepoble i també integrant de l’Squad d’À Punt, ha sigut reconegut com a creador/a revelació. “La frescor i l'originalitat van sorprendre i captivar l'audiència, i va mostrar un gran potencial en el món de la creació de contingut”, asseguren des de l’organització. 

El premi al millor vídeo de l'any va per a La Mona Lisa d’El Coneixement no fa nosa. Aquesta obra ha captivat el jurat amb la seua bellesa i profunditat, “oferint una visió única de l'art i la cultura a través del valencià amb un llenguatge àcid i to humorístic”. El reconeixement com a Youtuber de l'Any ha sigut per a Ricardo Ventura, que lidera el projecte Aprén valencià en línia. “Amb el seu canal, aquest creador ha educat i entretingut amb contingut de qualitat, contribuint a la promoció de la llengua i la cultura valencianes”, apunten.

Gina ha guanyat el títol de Tiktoker de l'Any, “gràcies a la seua creativitat i autenticitat”, mentre que el reconeixement a Instagramer de l'Any ha sigut per a Xitxo del Cabanyal per la capacitat per a transmetre la bellesa a través del seu mur d'imatges i històries.

CCCC Podcast ha sigut premiat com a Pòdcast de l'Any que, diuen, ha esdevingut una referència per a aquells que busquen aprendre i connectar amb el Centre de Cultura Contemporània del Carme presentat per Amàlia Garrigós, guanyadora de Creadora Honorífica a l'edició del 2022.

Finalment, el premi al millor contingut familiar ha sigut per a Contes en valencià, que ha encantat a xiquets i adults amb les narracions i històries en la nostra llengua, mentre que Música en valencià ha destacat com el millor contingut musical, “per oferir una plataforma per als artistes valencians i promocionar la música en valencià amb un ventall d’estils i generacional excepcional”.

També et pot interessar

stats