La Polònia de Lewandowski amenaça Espanya
El davanter del Bayer de Munic és la gran estrela d'un combinat que necessita puntuar de manera urgent
La segona jornada de la fase de grups de l'Eurocopa ha emparellat a la selecció espanyola de futbol contra el combinat de Polònia. Una selecció històricament feble, però que compta en les seues files amb una de les grans estreles del futbol mundial, el davanter del Bayern de Munic, Robert Lewandowski.
Lewandowski ha sigut bota d'or d'aquesta temporada, amb molta diferència, i és el capità, emblema i principal basa de l'equip per a intentar arribar el més lluny possible en el campionat.
Per a Polònia, aquesta serà la quarta participació en una Eurocopa i, de fet, la quarta consecutiva, des que es va classificar per primera vegada en 2008 per a l'edició que es va celebrar a Àustria i Suïssa.
Una selecció que ha anat millorant amb el pas dels anys i, sobretot gràcies a la consolidació de Lewandowski. De fet, la millor participació polonesa va ser en el campionat de 2016, a França, on va arribar fins als quarts de final, i va ser eliminada en els penals per la selecció que va ser campiona, la de Portugal de Cristiano Ronaldo.
Un gran porter i dos grans absents
A l'ombra de Lewandowski, Polònia també disposa d'altres jugadors de gran nivell. El porter és un d'ells. Wojciech Szczęsny, guardameta de la Juventus defendrà la porteria del país centreeuropeu. Aquesta pot ser l'última oportunitat per a reivindicar-se, ja que el seu equip sona com a principal candidat per a fitxar a l'italià Donnarumma, fet que el deixaria sense protagonisme en la Sèrie A.
Amb qui no podrà comptar Polònia és amb el migcampista Grzegorz Krychowiak, exjugador del Sevilla i del PSG i que va ser expulsat contra Eslovàquia. Tampoc amb l'altre davanter estrela de l'equip, Piatek, que es va lesionar abans de l'Eurocopa i s'està perdent el campionat sencer.
Necessitats de punts
La derrota de Polònia contra Eslovàquia en la primera jornada de la fase de grups va ser una de les sorpreses. Tot i començar la segona part empatant, l'expulsió de Krychowiak va minvar les possibilitats del combinat entrenat per Paulo Sousa que va sucumbir irremeiablement.
Per això, Polònia necessita puntuar, ja que una derrota contra Espanya i una victòria de Suècia contra Eslovàquia els deixaria pràcticament sense opcions de passar a la següent ronda.
Més llegit
-
Maten més de 600 animals amb verí i ceps il·legals: hi ha 62 detinguts i investigats
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
-
Les claus del funeral d'estat per les víctimes de la dana
Més vist
Més escoltat
-
28.10.2025 | 90 minuts
-
28.10.2025 | Cadena de valor | La vivenda, l’absentisme i els nous reptes econòmics
-
28.10.2025 | 'Criatura Múltiple': poesia en imatges
-
28.10.2025 | L'hora de la cultura
-
28.10.2025 | ContrÀpunt
-
28.10.2025 | Mario Blanch ens presenta "El meu poble", un tema en record de les víctimes de la dana