Rècord de contagis des de l’inici de la pandèmia a Espanya: 20.986 casos en l’últim dia
El ministre Illa ha advertit que “vindran setmanes molt dures” i Fernando Simón preveu “una tendència ascendent en els pròxims dies”.
El Ministeri de Sanitat ha notificat aquest dijous 20.986 nous casos de coronavirus, rècord des de l’inici de la pandèmia. D’aquests, 7.953 positius han sigut diagnosticats en les últimes 24 hores. Així, el global de persones infectades per Covid-19 s’eleva ja a 1.026.281.
Pel que fa a les defuncions, el departament que dirigeix Salvador Illa ha notificat aquest dijous 155 més, 570 en l'última setmana. Això fa que la xifra total de morts per coronavirus a Espanya s'eleve a les 34.521 persones.
En aquests moments hi ha 14.160 pacients ingressats per Covid-19 a tot Espanya i 1.966 en les unitats de cures intensives, si bé en les últimes 24 hores s'han produït 1.907 ingressos i 1.479 altes. La taxa d'ocupació de llits ocupats per coronavirus se situa ja en l'11,80% i a les UCI en el 21,85%.
A les portes de “setmanes molt dures”
Davant la situació epidemiològica que travessa Espanya, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha advertit que “vindran setmanes molt dures”, perquè la segona onada de la pandèmia “és una realitat”. A més, ha indicat que hi ha transmissió comunitària en alguns territoris. El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, preveu que hi haurà “una tendència ascendent en els pròxims dies” perquè la incidència del virus continua pujant a tot Espanya, la qual cosa li fa témer que “s’altere l’activitat rutinària als hospitals”.
Més llegit
-
Assalt en el Museu del Louvre: encaputxats roben nou joies de la col·lecció de Napoleó i l'emperadriu Josefina
-
Cau el sostre d'un altre habitatge a Vila-real, el segon en 24 hores
-
Dos homes moren ofegats este diumenge a Guardamar del Segura i a Orpesa
-
La Gossa Sorda esgota les 31.000 entrades dels concerts de la seua tornada
-
Es dispara el preu de la vivenda a la zona zero de la dana
-
La Fúmiga no farà més concerts de comiat al Roig Arena i al Palau Sant Jordi