La proximitat de les vacances de Nadal augmenta la demanda de tests d’antígens
Es tracta d’una prova de detecció del coronavirus fiable, però s’ha de fer correctament o pot donar un fals negatiu
Nadal és època de reunions i ara que només queden dues setmanes, hi ha molta més gent que es vol fer un test d’antígens abans de quedar amb la família i amistats. Les farmàcies constaten l’augment de la demanda d’aquest producte, i asseguren que en venen prop de cent al dia.
Fer-se un test d’antígens és per a molts una forma de quedar-se més tranquils abans d’acudir a un sopar d’empresa, una reunió familiar o un dinar amb amics i amigues. De fet, segons ens confirma el farmacèutic Pedro Leal, la mitjana d’edat de les persones que més demanden aquestes proves és d’entre 30 i 40 anys.
Les proves d'antígens costen entre quatre i set euros i donen un resultat en quinze minuts. La fiabilitat és elevada; ara, segons adverteix Leal, cal seguir les instruccions d’ús fil per randa, perquè si no es corre el risc d’obtenir un fals negatiu.
En qualsevol cas, aquests tests són sobretot útils quan es presenten símptomes i, en cas que donen positiu, cal fer sempre una prova PCR per a confirmar-ho.
Més llegit
-
Deu mitjans aeris i quinze dotacions de bombers lluiten contra un incendi declarat en una zona de difícil accés a Polop
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
À Punt retransmet en directe les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València
-
El govern espanyol desclassifica este dimarts els informes d'intel·ligència sobre la crisi de Ceuta
-
Tempestes i descens tèrmic per a deixar enrere la calor d'estiu