La patronal dona suport a la pròrroga de l’estat d’alarma
CEOE i Cepyme demanen al govern la suspensió fiscal en les empreses més afectades per la crisi.
Les patronals CEOE i Cepyme han donat suport a la decisió adoptada aquest dissabte pel president del govern, Pedro Sánchez, de prorrogar l’estat d’alarma fins al 26 d’abril, tot i que li demanen que suspenga el pagament de l’IVA, l’IRPF i les cotitzacions a la Seguretat Social en els sectors i empreses amb un major descens d’activitat.
En un comunicat, les organitzacions empresarials s’ofereixen a detectar, en el marc del diàleg social, quins són aquests sectors i empreses més vulnerables a la crisi del coronavirus, amb la finalitat d’aplicar amb urgència la suspensió fiscal que ja han adoptat, asseguren, 22 països europeus i quinze comunitats autònomes.
Segons els empresaris, no és possible disposar d’informació comptable i fiscal per a poder complir amb els deures tributaris.
Com a exemple, assenyalen que el 80% de les pimes realitzen les seues declaracions a través de professionals externs i que en un 50% dels casos, el tractament de factures es fa en paper.
Al·leguen també que moltes empreses i treballadores i treballadors viuen una situació d’angoixa després de setmanes amb pocs o nuls ingressos, a l’espera d’un finançament que no flueix a la velocitat desitjada.
En aquest sentit, les patronals demanen que les línies públiques d’avals s’amplien dels 20.000 milions d’euros inicials als 50.000 milions i destinar aquest nou tram a pimes i autònoms.
Més llegit
-
El granís arrasa 5.000 hectàrees de cítrics i deixa pèrdues superiors als 22 milions només a la Plana Baixa
-
Ruth Merino: "La comissió bilateral de hui és un pas més de l'independentisme cap a l'objectiu de trencar el sistema de solidaritat"
-
Mosquera: destinació, Arsenal
-
Un detingut a Guipúscoa per la implicació en l'agressió a un home a Torre Pachecho
-
La Policia Local deté dos lladres a la platja de la Malva-rosa per furtar les pertinences d'un turista
-
El Festival de Cinema d’Elx analitza els reptes del sector audiovisual amb una taula redona sobre com “sobreviure al cinema”