Mascaretes viricides, llet materna i aigües residuals: projectes pioners a Paterna per a combatre el coronavirus
Duque avança que l’Agència Europea del Medicament ha arribat a un acord amb una empresa que ha començat amb les proves d’una vacuna.
A l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA) de Paterna estan en procés de desenvolupament fins a quatre projectes relacionats amb la lluita contra el coronavirus. El president de la Generalitat, Ximo Puig, i el ministre de Ciència, Pedro Duque, han visitat les instal·lacions per a conéixer l’avanç d’investigacions com ara l’efecte de la malaltia durant la lactància i la fabricació de mascaretes viricides.
Duque ha detallat als mitjans alguns dels estudis, com ara un equip expert en nanotecnologia que treballa amb mascaretes capaces d’eliminar el virus a través de filtres; també d’altres objectes biodegradables, una qüestió fonamental per a contribuir al reciclatge i reduir l’abocament massiu d’articles sanitaris al medi natural. Altres de les recerques se centren sobre com afecta el virus a l’organisme, bé a través dels bacteris intestinals o en la possible transmissió a través de la llet materna.
“Hem de garantir subministrament per al futur i competir amb el valor afegit que aporta la ciència”, ha expressat Puig. Durant la visita, el ministre també ha posat el focus sobre la investigació científica i ha avançat que l’Agència Europea del Medicament ha arribat recentment a un acord amb una empresa que ha començat amb les proves d’una vacuna. “Totes les vacunes que compre el consorci de la Unió Europea estaran disponibles per als espanyols”, ha apuntat, a més de matisar que abans que acabe l’any es disposarà d’una quantitat de dosis encara limitada. Tot i això, el president i el ministre han emfatitzat el rebuig a la “competició per la vacuna” i la importància de respectar els temps dels assajos i que el medicament es distribuïsca amb totes les garanties.
Més llegit
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
L'accident d'un camió carregat d'àcid clorhídric a l'A-7 obliga a confinar durant hores el veïnat d'Alcàsser
-
Calor i tempestes de vesprada
-
Detenen a València un home altament radicalitzat que difonia propaganda de Hamàs
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent