Els indicadors sanitaris que s’han tingut en compte per a decidir els municipis amb toc de queda
La incidència acumulada, la traçabilitat o la positivitat, factors per a decretar la limitació de la mobilitat nocturna
La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha informat en la roda de premsa posterior a la Interdepartamental els indicadors que s’han tingut en compte a l’hora de decidir els municipis on aplicaran el toc de queda. Són aquests:
• Incidència acumulada dels últims 14 dies (IA14): casos amb data de diagnòstic en els últims 14 dies.
• Incidència acumulada dels últims 14 dies en persones de 65 anys o més: casos de 65 anys o més amb data de diagnòstic en els últims 14 dies.
• Increment diagnòstic: Increment diagnòstic percentual dels casos diagnosticats en els últims 7 dies respecte de la mitjana de les dues setmanes anteriors.
• Percentatge de traçabilitat dels casos en els últims 14 dies: percentatge de casos diagnosticats en els últims 14 dies que confirmen haver tingut contacte amb un cas en l'enquesta corresponent.
• Percentatge de positivitat de proves diagnòstiques d'infecció activa: percentatge de proves positives entre les proves fetes a persones que es registren al mateix territori en els últims 7 dies.
• Nombre reproductiu bàsic instantani (Rt): L'Rt és una estimació a cada moment de temps del nombre reproductiu bàsic (R0), que estima la mitjana del nombre de casos secundaris que genera un cas infectat. Una estimació d'aquest indicador inferior a 1 apunta a una situació de l'epidèmia controlada
• Indicador d'excés de casos en els últims 7 dies respecte a l'esperat segons risc de la Comunitat Valenciana i la població de cada territori (IEC): aquest indicador es calcula a partir del risc mitjà estimat a la Comunitat Valenciana i les poblacions de cada territori, comparant els casos observats amb els esperats en cas que el risc fora homogeni en tota la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi declarat en una zona de difícil accés a Polop
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
À Punt retransmet en directe les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí
-
Tempestes i descens tèrmic per a deixar enrere la calor d'estiu
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València