La Fe, entre els deu hospitals que provaran un fàrmac contra la Covid-19
El medicament es provarà en pacients amb pneumònia greu amb la síndrome de tempesta de citocines.
Deu hospitals espanyols, entre ells La Fe de València, participaran en el primer assaig clínic autoritzat per l'Agència Espanyola del Medicament (Aemps) per a provar l'eficàcia d'anakinra, un fàrmac per a malalties autoinflamatòries, en pacients amb pneumònia greu per coronavirus amb la síndrome de tempesta de citocines.
Segons les dades recopilades pels deu hospitals participants, al voltant d'un 20% del total dels pacients amb Covid-19 desenvolupen aquesta tempesta de citocines, que és l'activació del sistema immune generant una resposta immunitària excessiva i descontrolada.
La Societat Espanyola de Medicina Interna (SEMI) ha assenyalat que aquesta resposta immunitària s'associa amb una hiperinflamació i l'aparició de la síndrome d'insuficiència respiratòria aguda o síndrome de distrés respiratori de l'adult (SDRA), que s'ha descrit com la principal causa de mortalitat per la Covid-19.
En l'assaig també participaran l'Hospital Clínic Universitari de Santiago, l'Hospital Universitari Son Espases de Mallorca, el Complex Hospitalari de Navarra, l'Hospital Vall d'Hebron de Barcelona, l'Hospital Clínic de Barcelona, l'Hospital La Paz de Madrid, l’Hospital Ramón y Cajal de Madrid, l'Hospital Clínic Universitari Lorenzo Blesa de Saragossa i l'Hospital Álvaro Cunqueiro de Vigo.
S'espera que els resultats finals de l'estudi clínic estiguen disponibles en uns mesos.
Més llegit
-
Mazón demana personar-se en la causa penal que investiga la gestió de la dana
-
Mor un camioner després d'eixir-se'n de la via a la pista de Silla
-
El cap dels bombers forestals d'Alzira qüestiona que Basset ignorara la retirada del cabal del Poio: "Em costa de creure"
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes a les portes de la Setmana Santa
-
El vent marca el Diumenge de Rams amb processons multitudinàries arreu de la Comunitat Valenciana
-
La comunitat educativa, convocada a la tercera vaga en els últims dos anys per a reclamar millores laborals i salarials
Més vist
Més escoltat
-
30.03.2026 | 90 minuts
-
29.03.2026 | Els últims '90 minuts'
-
30.03.2026 | Cadena de valor | La llei MASC, clau per evitar judicis veïnals
-
30.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Goya Gallery, la cuina mediterrània de Fernando Navarro i Marce García
-
29.03.2026 | Punt a punt | Segona Part
-
30.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part