Es pot eixir a les zones comunitàries d'edificis i urbanitzacions?
La policia pot denunciar el veïnat que no complisca el confinament i isca als recintes comuns.
Els col·legis d'administradors de finques de la Comunitat Valenciana demanen a les comunitats de propietaris que actuen amb responsabilitat i tanquen totes les zones comunes en edificis i urbanitzacions per a evitar la propagació del coronavirus. Insten també a mantindre la calma i a complir l'estat d'alarma i quedar-se a casa.
La recomanació la fan després que alguns veïns i veïnes s'hagen saltat l'exigència de quarantena a casa i aprofiten les instal·lacions comunitàries per a fer esport, prendre l'aire o passejar.
La policia pot denunciar en comunitats privades de veïns
Els administradors de finques adverteixen que la policia pot denunciar el veïnat que estiga en patis, jardins, terrats i parcs comunitaris, instal·lacions esportives (pàdel, tenis, piscina, sauna, gimnàs, etc.) de les comunitats privades de veïns, exactament com si foren les vies públiques. No complir el confinament implica sancions.
En un comunicat enviat pel Col·legi Territorial d'Administradors de Finques de València i Castelló, recorden als propietaris les recomanacions sanitàries bàsiques, com ara respectar la distància de seguretat d'almenys un metre entre veïns i que les zones comunes han d'estar tancades.
Des de l'organització professional destaquen que cal usar el menys possible els ascensors. Recomanen no compartir-los amb altres persones i que s'ha de tindre cura a prémer els botons si no es porten les mans protegides per a evitar contagis.
També donen importància els administradors de finques i edificis al fet que es netegen especialment els objectes i els espais de major ús que puguen ser focus d'infeccions com ara poms de les portes, botons dels ascensors i porters automàtics, passamans, etc.
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Mascletà en directe del dimecres 18 de març de les Falles 2026 de València
-
Dos detinguts per intentar segrestar un empresari en una furgoneta amb destí a Petrer per a robar-li criptomonedes
-
Adoració cap a la Mare de Déu i un crit per la pau en una Ofrena de rècord
-
Sánchez anuncia mil milions més en ajuda a Ucraïna i un acord per a coproduir drons i radars
-
L'Iran ataca Tel-Aviv per a venjar-se de la mort d’Ali Larijani mentre Israel continua bombardejant Beirut
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
17.03.2026 | Les notícies del migdia