Dos xefs mexicans guanyen el primer premi en el Concurs Internacional de Paella de Sueca
En segon lloc ha quedat un establiment de Sevilla i en tercer un de Llombai
Sueca, bressol de l'arròs i capital mundial de la paella valenciana, ha tornat a convertir-se diumenge en l'epicentre mundial de la tradició, l'excel·lència i la cultura gastronòmica.
El Concurs Internacional de Paella Valenciana, que celebra la 65a edició, ha dictaminat qui fa la millor paella de l'any: el guanyador és el restaurant Burguettos de Mèxic, comandat pels xefs José Carlos Ruiz Zamora i Leonel Caldelas.
En segona posició ha quedat el restaurant Arrozante de Sevilla, mentre que el tercer premi ha sigut per al restaurant valencià Ca Ladio, ubicat a Llombai (Ribera Alta).
Per altra banda, el primer a la millor paella cuinada per un restaurant internacional ha sigut per al Restaurant Marto's Rice, de Texas; la millor d'un restaurant nacional per a Morralla Restaurante, de les Illes Balears; la millor de la Comunitat Valenciana, per a Goya Gallery Restaurante, de València, i la millor local per al Restaurant Llopis.
Concursants d'arreu del món
Quaranta cuiners i cuineres de catorze països provinents dels cinc continents han acudit al passeig de l'Estació per a mostrar com es cuina el nostre plat més internacional, seguint la recepta tradicional del certamen suecà.
A banda dels preuats primer, segon i tercer premi a la millor paella de la 65a edició, este diumenge també s'han lliurat guardons per a la millor paella cuinada per un restaurant local, un restaurant autonòmic, un restaurant nacional i un restaurant internacional.
La 65a edició ha comptat amb tres semifinals prèvies. En l'autonòmica, celebrada a la ciutat de Castelló de la Plana, el jurat va decidir que en la gran final havien de participar la Tasca del Puerto (Grau de Castelló), Vaivén (Alcossebre), Casa Quitín (Burjassot), La Palmera (Paiporta), Isabel Playa (Gandia), Ca Ladio (Llombai), La Garrofera (Serra), Goya Gallery (València), Setaygues (Siete Aguas), Los Mejillones 3 (València) i Ca Teresa (El Saler).
Pel que respecta a l'àmbit nacional, el certamen ha comptat amb la participació de: Morralla Restaurante (Balears), Arrocería del Buen Yantar (Ciudad Real), Finca El Marchante - La Herradura (Granada), Restaurante Yama Baqueira (Lleida), Cal Teixó (Lleida), En Blanko (Madrid), Restaurante Cortijo San Antonio (Màlaga), Arrocería y Brasas Titanium (Múrcia), Hotel Salamanca Montalvo (Salamanca), La Basílica (Santa Cruz de Tenerife), Arrozante (Sevilla) i Ruota Arroces (Sevilla).
Pel que fa a la representació local, la final ha comptat amb la participació del Bar del Trinquet, el restaurant Llopis i el restaurant Sequial 20; i pel que respecta a la participació internacional, enguany el certamen ha celebrat semifinals a les ciutats de Querétaro (Mèxic) i Takatsuki (Japó). Junt amb els guanyadors de les dos categories, Burguettos (Mèxic) i Casalina (Japó), han participat també en la gran final de Sueca: Amor al Plato, General Roca i Río Negro (Argentina); Simply Spanish (Austràlia); Restaurante Rojo Madrid (Colòmbia), Don Juan Tapería y Arrocería (República Txeca), Martos's Rice (Estats Units), Paella del Sol - El Candelo (França), Amers (Marroc), La Picaella (Perú), David Soriano Events (Suïssa), Urla Bagevi Vineyard (Turquia) i Paella in the Pod (Anglaterra).
Jurat de prestigi professional
Els quaranta participants han sigut valorats, un any més, per un jurat de reconegut prestigi professional amb una llarga trajectòria en el món de la gastronomia des de diferents àrees, acompanyats per un notari que ha donat fe de la decisió. Pel que respecta al tradicional reconeixement de paeller d'honor, enguany l'organització ha decidit concedir-lo a Nando Durà Velis, llaurador i divulgador agrari, i a Francisco Javier Benito Goerlich, col·laborador clau en el desenvolupament de les semifinals autonòmiques i nacional del concurs.