Els dubtes sobre la variant òmicron
Les veus expertes assenyalen que és molt probable que entre amb força les pròximes setmanes
Els primers estudis que s’han fet sobre la variant òmicron del coronavirus li atorguen una alta capacitat de contagi i, ara que ja ha arribat a la Comunitat Valenciana, cal veure com es comporta amb una població on hi ha moltes persones majors i està altament vacunada, com la nostra.
Els primers assajos amb aquesta variant del virus, fets al Regne Unit, han revelat que cada persona infectada de l'òmicron contagia quatre persones de mitjana, més que la variant delta, predominant en aquest moment, a la qual pot acabar desplaçant en uns mesos. Gràcies a les més de 30 mutacions que fan que els anticossos estiguen menys preparats per a defendre’s de la variant, triplica el ritme de contagis que registràvem fins ara, segons explica el genetista investigador de Fisabio Fernando González Candelas.
Per això, les veus expertes coincideixen a dir que entrarà amb molta força a terres valencianes durant les pròximes setmanes. I una vegada s’haja escampat per tot el territori, tot dependrà de com siga d’agressiva aquesta variant. Fins ara són casos lleus, confirma a À Punt NTC la viròloga del CSIC Mireia Coscollà, però això no té per què ser causa exclusivament de la variant, sinó que pot deure’s en part també a la immunitat de la societat valenciana i al seu comportament.
Així, si es manté com un virus altament contagiós però amb simptomes lleus, haurem de confiar en la immunitat pròpia per a defensar-nos de pròxims contagis però, si a l'alt índex de transmissió li afegim uns símptomes greus, caldria valorar com ens protegeixen les vacunes i si cal vacunar-se cada any, una qüestió que encara no està clara, explica Coscollà.
En aquest sentit, sembla que les expectatives són positives, ja que González Candelas afirma que hi ha vacunes en investigació que anul·len el virus quasi del tot, cosa que ens portaria a controlar-lo molt millor i a alleujar molt la pressió hospitalària.
Això sí, si l'àmbit científic té una certesa: no és possible erradicar la covid en un futur pròxim.
Més llegit
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
-
Mor un home de 52 anys en un accident de moto a Favara i un altre resulta ferit greu
-
José Antonio Marco, número 3 de Montero, dimitix després que se l'haja vinculat amb el cobrament de suborns d'empresaris
-
Metrovalència restablirà per complet el servei afectat per la dana el 27 de juny
-
La Comunitat Valenciana rebrà del govern espanyol 14.013 milions d'euros de les entregues a compte, un 10% més que en 2024
-
Junts vincula el suport a Sánchez al fet que garantisca el compliment dels pactes de la investidura