El Consell d’Infermeria critica amb duresa el govern espanyol pel cas de les mascaretes defectuoses
Asseguren que les mascaretes retirades s’han usat durant deu dies i els professionals estan desprotegits.
La remesa de mascaretes que el Ministeri de Sanitat ha ordenat retirar aquesta setmana en considerar-les defectuoses perquè no complien les directrius europees, han estat utilitzant-se des del 9 d’abril, segons ha confirmat Isabel Camacho, infermera assistencial d’atenció primària a Guadalajara i vicetresorera del Consell General d’Infermeria, l’entitat que agrupa els col·legis professionals d’infermers i infermeres de tot Espanya.
“És una situació molt greu”, ha criticat Camacho. “Els professionals estaven usant aquestes mascaretes confiant que estaven protegits, quan realment no era així”.
Segons el Consell General d’Infermeria, “aquesta podria ser una de les principals raons per la qual els contagis del col·lectiu de professionals de la sanitat continuen disparant-se”. Aquest divendres eren 29.467 els i les professionals infectats, el que representa el 15,67% dels casos confirmats. Una enquesta entre personal d’infermeria mostra que 70.000 infermeres han tingut símptomes compatibles amb la Covid-19.
“Després d’haver d’esperar setmanes per a rebre material de seguretat, ara resulta que una part del que ha arribat és defectuós i no compleix les garanties necessàries. Volem recordar que el personal sanitari estan jugant-se la vida mentre els responsables polítics no són capaços de garantir l’eficàcia i la seguretat dels materials que compren, com aquestes mascaretes o els milers de test defectuosos”, ha denunciat el president del Consell General d’Infermeria, Florentino Pérez Raya.
Des d’aquest òrgan reclamen a Sanitat que professionalitze la gestió de la pandèmia i impulse una coordinació real entre les comunitats autònomes i que, per damunt de tot, garantisca la protecció dels professionals que treballen en primera línia de la crisi.
Més llegit
-
Yolanda Díaz anuncia que no serà candidata de Sumar en les pròximes eleccions generals
-
El govern espanyol publica els arxius desclassificats del 23F: ja es poden consultar
-
La protesta dels taxistes col·lapsa diverses zones de València i embossa l'entrada per la pista de Silla
-
La jutgessa de la dana diu que no és partidària de retindre la causa i que continuarà instruint-la fins que el TSJCV responga a la petició d'investigar Mazón
-
Sanitat retira un lot del cosmètic Dolebalm per estar contaminat per un bacteri
-
Tres col·lisions originen cinc quilòmetres de retenció i el tall d'un carril a l'A-7
Més vist
Més escoltat
-
24.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | Capitá Paella rep el Premi al millor creador en valencià
-
24.02.2026 | "Nutrició", amb Clara Llorens | Mites i beneficis del café
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
Capítol 1: La IA ja és ací: com està canviant la manera de fer marketing