Un vessament al riu Magre mata centenars de peixos i genera una gran bromera
El vessament s'hauria produït a causa de l'incendi que es va declarar dijous a Montserrat i que va afectar una empresa de productes químics de neteja
Desastre ecològic al riu Magre. Este dissabte al matí, una patrulla mediambiental de Llombai ha denunciat un vessament d'algun tipus de producte que ha posat fi a la vida de centenars de peixos i ha generat una considerable bromera al riu.
Més tard s'ha sabut que el vessament s'ha produït a causa de l'incendi registrat dijous en una nau industrial dedicada a la producció de productes químics d'higiene a Montserrat. El foc va afectar l'estructura i els productes químics que hi havia a l'interior es van vessar al barranc proper, i després van acabar en el riu Magre.
En les imatges compartides pel veïnat es pot vore com s'acumula la bromera a l'altura de l'assut del riu Magre, al municipi de Llombai (Ribera Alta). També hi ha imatges de molts peixos morts a la ribera del riu.
El Magre no passa pel seu millor moment. Després de l'embat de la dana, l'augment del cabal havia ajudat a reviscolar els ecosistemes aquàtics per on passa el riu. Però el passat juny l'associació Xúquer Viu va denunciar que el cabal havia descendit fins al punt que només quedaven alguns tolls d'aigua estancada, on morien peixos i carrancs.
"A principis d'este estiu els cabals ecològics als quals estan obligats per llei no s'han respectat i s'ha perdut molta fauna, flora i patrimoni dels municipis de la comarca", apunta Isidre Pegenaute, de Xúquer Viu. "Este vessament empitjora la situació, i per això reclamarem que augmenten el cabal i es retire tota la fauna morta", afegix.