El Congrés aprova noves mesures urgents de caràcter social i econòmic per a fer front a la Covid-19
Els decrets llei han rebut múltiples crítiques perquè són insuficients o envaeixen les competències de les comunitats autònomes.
El Congrés ha aprovat aquest dijous dos decrets llei pels quals s’adopten mesures complementàries en l'àmbit social, econòmic i laboral per a fer front als efectes derivats de la Covid-19 i pal·liar-los. Un tercer decret regula un permís retribuït recuperable per a les persones treballadores a compte d'altri que no presten serveis essencials.
Pel que fa a les ajudes urgents de caràcter social i econòmic, aquest paquet preveu 50 mesures d’ajuda a col·lectius vulnerables, pimes i autònoms. Destaquen els microcrèdits per a pagar el lloguer o la prohibició dels desnonaments, a més de la garantia dels subministraments bàsics.
Durant la sessió a la cambra baixa, la ministra d’Afers Estrangers, Nadia Calviño, n’ha defensat l’aprovació, ja que suposen una "una bona base" quan arribe la "desescalada" del confinament. A més, ha avançat que l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) ha rebut ja 33.000 operacions de sol·licitud de crèdits d'empreses, per valor de més de 2.800 milions d'euros.
Durant la defensa dels dos decrets llei d'àmbit laboral i social que es tramitaran com a projectes de llei, la ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha avisat l’empresariat que “no té sentit” percebre ajudes i destruir l’ocupació i ha insistit que els expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO) s'han d'utilitzar amb "rigor". En aquest sentit, ha assegurat que no és el moment d’acomiadar, “sinó d’aguantar”.
Pel que fa al tercer decret llei, que regula un permís retribuït recuperable per a les persones treballadores per compte d'altri que no presten serveis essencials, té com a objectiu reduir la mobilitat de la població en el context de la lluita contra la Covid-19.
Crítiques des de l’oposició
Els últims decrets llei econòmics han rebut múltiples crítiques perquè els consideren insuficients o envaïsquen les competències de les comunitats autònomes.
Quasi tots els partits polítics han demanat que els decrets incloguen més mesures de suport als autònoms o a les famílies més vulnerables. A més, han acusat l'executiu de no dialogar amb l'oposició per a negociar mesures importants com el permís retribuït recuperable, que aquest dijous precisament deixa d'estar en vigor.
Més llegit
-
Desmantellen una trama piramidal que operava des de Silla i va estafar més d’un milió d’euros a través d’un club fals d’inversors
-
L'Audiència Nacional imputa l'exparella d'Ábalos, Jessica Rodríguez, en el cas Koldo
-
Recupera l'anell de boda de sa mare després de reconéixer-lo en una notícia d'À Punt
-
Un home mor a l'interior d'un cotxe als voltants de la factoria PowerCo a Sagunt
-
Quatre operaris que havien fet uns treballs de soldadura, detinguts per imprudència greu després de l'incendi d'uns baixos a València
-
El Sindicat d'Estudiants de València denuncia l'assalt de la seua seu pel regidor de Vox Juanma Badenas
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2026 | L'hora de la cultura | Maria Guillem i Antoni Ariño
-
03.07.2026 | 90 minuts
-
03.07.2026 | Terra de bous
-
02.07.2026 | Les notícies del migdia
-
02.07.2026 | VersedIA: la IA que transforma records en llibres
-
03.07.2026 | 'Alcoi, Art i Indústria': una mostra que explora la relació entre la creació contemporània i el patrimoni industrial.