Tres nous terratrémols de fins a 4,5 graus sacsegen una zona pròxima a l’epicentre del sisme del Tibet

Els moviments sísmics s’han registrat entre divendres de nit i dissabte de matí, dos dies després del terratrémol de magnitud 7 que ha deixat almenys 16 morts i 76 ferits

Terratrèmol al Tíbet
Terratrèmol al Tíbet

Tres nous terratrémols de magnituds 4,5, 4,1 i 4,2 han sacsejat entre la nit de divendres i el matí de dissabte una zona pròxima a l’epicentre del sisme de magnitud 7 que va colpejar el Tibet dijous, segons els registres del Centre de Xarxes Sismològiques de la Xina.

El primer moviment es va produir divendres a les 22:14 hores, hora local, al districte de Zaduo, a la prefectura de Yushu, en la província occidental de Qinghai, a una profunditat de deu quilòmetres. Els altres dos es van registrar este dissabte a les 6:39 i a les 8:07 hores, també a Zaduo i a la mateixa profunditat.

Els tres terratrémols s’han localitzat prop de l’epicentre del sisme de dijous, situat al districte tibetà de Baqing, a la ciutat de Nagqu. Les autoritats, no obstant això, no han precisat si els nous moviments formen part de la mateixa seqüència sísmica.

Almenys 16 morts i 76 ferits

L’últim balanç oficial del terratrémol principal, corresponent a les 15:00 hores de divendres, manté en 16 les persones mortes i en 76 les ferides. A més, s’han comptabilitzat 339 vivendes afonades o danyades i vint instal·lacions ramaderes afectades.

Els equips de rescat han completat tres rondes d’inspeccions casa per casa sense trobar persones desaparegudes, segons l’agència estatal Xinhua. Més de 5.000 efectius participen en les tasques de recerca, assistència mèdica i atenció a les persones afectades.

Les autoritats han evacuat 12.489 persones i han habilitat almenys 18 punts d’acollida. L’assistència es complica per les condicions de la zona, situada a uns 4.800 metres d’altitud, on les baixes temperatures i els forts vents dificulten les operacions.

Previsió de nevades i nous tremolors

L’Administració Meteorològica de la Xina preveu nevades disperses durant este dissabte i temperatures mínimes de fins a nou graus sota zero en algunes de les localitats afectades. També s’esperen ratxes de vent que podrien dificultar els desplaçaments i la instal·lació de refugis provisionals.

Els sismòlegs xinesos han advertit de la possibilitat que es produïsquen nous tremolors perceptibles durant els pròxims dies. Les autoritats mantenen la vigilància davant de possibles despreniments de roques i altres danys secundaris en esta regió d’elevada activitat sísmica.

El terratrémol de dijous va ser el primer de magnitud 7 registrat enguany a la Xina. El gener de 2025, un altre sisme va sacsejar el districte tibetà de Dingri i va causar almenys 126 morts.

També et pot interessar

stats