El retorn a les segones residències de la Safor posa de manifest els estralls de la dana
Sis dies després del temporal, els propietaris tornen a les cases de Bellreguard, Miramar i Piles, on es troben mobles destrossats, vehicles afectats i records personals danyats per l'aigua
El retorn a les segones residències de la costa de la Safor, sis dies després de la dana, ha deixat al descobert la magnitud dels danys provocats pel temporal. A Bellreguard, Miramar i Piles, els propietaris s'han trobat amb habitatges plens de fang, mobles inservibles i objectes personals que l'aigua ha fet malbé.
A Bellreguard, les plantes baixes s'han convertit en un amuntegament de matalassos, cadires i mobles banyats. Els electrodomèstics també han quedat afectats per l'entrada d'aigua, i ara els propietaris han de començar les tasques de neteja i retirada dels objectes destrossats.
A Miramar, les conseqüències de les inundacions també són visibles als carrers. El torrent va negar les cotxeres i va afectar els vehicles que hi havia estacionats. Allà els afectats fotografien cada racó de la casa i tots els objectes perjudicats per a documentar les destrosses i poder reclamar les indemnitzacions corresponents a l'assegurança i al Consorci de Compensació d'Assegurances.
Records que també s'ha endut l'aigua
A Piles, la faena se centra a traure els mobles destrossats, encara que dins de les cases continuen quedant objectes afectats pel temporal. Més enllà dels desperfectes materials, hi ha pèrdues difícils de quantificar.
És el cas d'Ana Parejo, propietària d'una de les cases afectades, que ha vist com l'aigua ha fet malbé part dels records que hi guardaven els seus pares. Objectes carregats de valor sentimental que no es poden substituir amb una indemnització.
Les tasques de neteja i recuperació avancen amb paciència, mentre els propietaris intenten avaluar els danys i recuperar allò que encara es pot salvar. Amb el pas dels dies, l'empremta de la dana anirà desapareixent d'estes vivendes, que esperen tornar a omplir-se de vida.