Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES MIGDIA
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MIGDIA

Ábalos destaca una reducció "dràstica" del trànsit per tren, avió i carretera

La Policia Nacional intensificarà els controls de les restriccions a la mobilitat a les estacions de ferrocarril.

El ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos

Les restriccions a lamobilitat derivades de l’estat d’alarma estan donant bons resultats, per damuntfins i tot de les previsions del govern espanyol, per les reduccions “dràstiques” del trànsit ferroviari, aeri i rodat.La circulació per carretera, per exemple, s’ha reduït un 89%, segons ha explicat en roda de premsa el ministre deTransports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos.

Pel que fa al transportferroviari, el ministeri estima que el flux de viatgers en els serveis derodalies de Madrid i de Barcelona ha caigut un 15%. Tanmateix s'han buidat elsserveis de mitjana i llarga distància, els quals han perdut vora el 90% delsusuaris. Ahir hi viatjaren 2.514 persones, un 13% dels usuaris habituals. Enels últims dies, 120.000 usuaris han cancel·lat els viatges precontractats ambRenfe.

Controls a les estacions deferrocarril

Àbalos també ha explicat que s’hadonat orde a la Policia Nacional perquè intensifique els controls sobre lesrestriccions de mobilitat a les estacions de ferrocarril. Els agents podrandemanar als viatgers que justifiquen els motius del desplaçament.

El sector aeri, en un 56% del'activitat

El sector aeri també registrauna dràstica reducció del trànsit. Està al 56% de l’activitat. Barajas hacancel·lat vora 500 de les 1.941 operacions previstes. I el Prat de Barcelona,una tercera part dels 900 vols que tenia programats.

En els pròxims dies, la UnitatMilitar d’Emergències desinfectarà l’aeroport i el port de Barcelona, segons haexplicat el ministre.

Ábalos també ha informat ques’han pres mesures per a evitar aglomeracions als aeroports, com les que hi hahagut al d’Alacant, a causa dels turistes que volen abandonar Espanya. Segonsel ministre, han contactat amb els establiments hotelers perquè dosifiquen leseixides. També s’hi habilitaran més llocs de restauració.

També et pot interessar

Veure totes les activitats