À Punt consolida el lideratge informatiu en les xarxes socials

Els mitjans públics encapçalen els rànquings d’audiències en Tiktok i Instagram amb una estratègia per a acostar la informació de proximitat i en valencià als més joves

L'equip de Digital d'À Punt elabora els continguts que es consumeixen a través del web i les xarxes socials
L'equip de Digital d'À Punt elabora els continguts que es consumeixen a través del web i les xarxes socials
12 de març 2024 - 13:06

À Punt és el mitjà de comunicació valencià amb més seguidors en Instagram i en Tiktok, les xarxes socials preferides pels més joves. La ràdio i televisió pública valenciana suma ja 150.000 seguidors en Instagram i 68.000 en TikTok, i el compte informatiu d’À Punt Notícies lidera el rànquing d'engagement dels mitjans valencians, tant en Instagram com en X, l’antiga Twitter.  

Aquestes dades no són casuals, sinó que responen a l’estratègia d’À Punt per a traslladar els continguts de la televisió, la ràdio i el web a les xarxes socials. Com explica Ivan Esteve, director dels informatius, “amb la intenció de connectar amb un públic jove que s’informa majoritàriament, i de vegades quasi en exclusiva, a través de les xarxes socials”. Aquesta aposta es fonamenta en la creació de continguts de proximitat, de servei públic i en valencià, tant amb vídeos verticals com carrusels explicatius i directes. Això li ha permés a À Punt multiplicar per 3,4 l’audiència en Tiktok en els últims dos mesos, amb un total de 5,1 milions de visualitzacions de vídeo. Pel que fa al canal d'Instagram, l’increment ha sigut d’un 17% durant el mateix període amb un abast d'1,7 milions de comptes i 5,5 milions de visualitzacions.

TikTok i Instagram són les plataformes estratègiques per al departament Digital d’À Punt Notícies, ja que permeten arribar a unes audiències molts joves que no estan acostumades a consumir televisió i ràdio lineal. Amb l’ajuda dels periodistes especialitzats de la redacció, l’equip digital elabora diàriament contingut específic per a aquestes xarxes socials de format verticals (vídeos, carrusels i directes), i hi traslladen totes les notícies que obrin cada edició dels informatius de la ràdio i de la televisió pública. El cap de Digital d’À Punt, Javier Lifante, explica que “la nostra fortalesa són els continguts de proximitat, els que passen als nostres pobles i ciutats, perquè ens afecten directament i, per tant, generen una major interacció”.

Per a la radiotelevisió pública valenciana, el lideratge informatiu en les xarxes socials és una inversió a llarg termini, que pretén fidelitzar audiències joves i locals: “És important que els joves valencians també diguen això de ‘ho he vist en À Punt’, encara que no es referisquen a la tele, sinó a les xarxes socials”, conclou Ivan Esteve, cap dels informatius. À Punt va tancar febrer amb un total de 22 milions de visualitzacions de vídeo i 42 milions d’impressions en els comptes d’À Punt Mèdia, À Punt Notícies, À Punt Oratge i À Punt Esports.

També et pot interessar

stats