À Punt s’enlaira i creix un 50% el 2020
350.000 persones acomiadaren l’any amb les ‘Campanades À Punt’, un especial que ha conquerit el 13,5% de l’audiència.
L’audiència d’À Punt acaba el 2020 amb un creixement del 50% en nombre d’espectadors, un fet que converteix la televisió pública valenciana en la primera alternativa a les grans cadenes generalistes nacionals i supera les televisions temàtiques que emeten a la Comunitat Valenciana. És també la cadena que més creix en l’àmbit valencià. En l’exercici que acaba, À Punt registra una quota mitjana del 3%, i cada dia la sintonitzen més de 700.000 valencians.
Els resultats del desembre revaliden la tendència ascendent d’audiència iniciada al març i tanquen l’any amb un nou rècord mensual del 3,8% de quota. La programació especial de la nit de Cap d’Any se situa en els primers llocs del que més s’ha vist, ja no del 2020, sinó de la història d’À Punt. Van seguir el programa especial Campanades À Punt 321.000 persones, i amb una quota del 13,1% és l’emissió més vista de l’any.
À Punt va ser tercera opció, per darrere de La 1 de TVE i A3
El minut concret de les campanades, 350.000 valencians i valencianes van triar À Punt per a acomiadar el 2020. La cadena pública valenciana, amb un 13,5% de share, va ser la tercera opció, només per darrere de La 1 i A3.
El programa previ A la merda 2020 és la segona emissió més vista de l’any, amb una quota del 12,5% i 272.000 espectadors que el van veure de cap a cap. La quota diària de l’últim dia de l’any aconsegueix un 6,1%, un màxim anual que s’ha aconseguit tres vegades durant el 2020.
Així, la cadena pública revalida l’estima i la confiança que van manifestar centenars de milers de valencians i valencianes durant el confinament, en què els serveis públics de comunicació van ser declarats essencials. L’aposta per la proximitat, que ha fet incrementar un 65% les hores dedicades a la informació, han tingut la seua recompensa.
De fet, gran part de les emissions més vistes de l’any corresponen a continguts informatius. Així, la tercera emissió més vista se l’emporta l’À Punt NTC nit del 5 de novembre, que es va dedicar sobretot al temporal que afectava la Comunitat Valenciana, amb una quota del 12,3% i 240.000 espectadors.
El compromís per reformatar els espais d’actualitat com el matinal, renovar les edicions dels informatius diaris, posar en marxa nous formats com el NTC Comarques o dotar de major dinamisme el debat divulgatiu dels divendres A la Ventura han permés els informatius liderar el rànquing d’espais més vistos de la cadena.
À Punt, mitjà de referència en informació de proximitat
Al voltant de 200.000 valencians connecten cada dia amb À Punt durant l’emissió del NTC migdia, i 160.000 ho fan al llarg de l'edició de la nit, i 113.000 al NTC Comarques.
L'oratge està entre els programes més vistos del 2020. Cada dia vora 115.000 espectadors segueixen les seues emissions i registren una quota anual del 7,5%, encara que han seguit una tendència creixent al llarg de tot l'any i l’últim trimestre ja estan en 8,6%.
Per als espectadors entre 25 i 44 anys la quota puja fins al 5,8% anual, cosa que situa la televisió valenciana en cinqué lloc per ordre de preferència, inclús per davant de Cuatro. Açò, a més, atorga a la cadena pública un perfil comercial excel·lent des del punt de vista de la captació de recursos publicitaris i la rendibilitat que els anunciants obtenen promocionant les seues marques a les plataformes d’À Punt.
Entreteniment, divulgació i humor
L’últim trimestre de l’any À Punt ha aconseguit mantindre un alt nivell de competitivitat recorrent a la cultura, l’humor i la divulgació en la franja complicada del prime time. Cartes en joc, No tenim trellat i TàP zapping són un bon exemple. A l’èxit d’aquests programes s’han sumat les apostes per la difusió del turisme com ara El meu lloc al món, Cara o creu i Loving CV, que han aconseguit duplicar la mitjana del dia en les seues franges d’emissió i entren en el rànquing dels programes més vistos de l’any. En tira diària, Atrapa’m si pots continua sent una alternativa de garantia per llançar les vesprades.
L'altre gènere que també ha donat grans satisfaccions ha sigut la ficció. L’encert en els títols clàssics comercials dels dijous a la nit, l’aposta per productes internacionals de qualitat com ara Escola d'infermeria, o l’adquisició de sèries d’altres televisions autonòmiques com Merlí, Nit i dia o Dàlia, La modista, ha fet pujar també en el rànquing aquestes propostes programàtiques.
També destaquen en audiència la cobertura que ha fet À Punt d'esdeveniments com compareixences i retransmissions especials, com els Premis de l'Audiovisual Valencià, els Premis de les Arts Escèniques o els actes del Nou d'Octubre. L’aposta setmanal durant l’últim trimestre per a potenciar els concerts de música de grups valencians també ha ajudat a consolidar aquest creixement.
La pel·lícula més vista de l’any és de producció pròpia
L’esforç d’inversió de la radiotelevisió pública en l’audiovisual valencià, que enguany ha sigut del 100% dels ingressos d’explotació, també ha tingut fruit. Nombroses produccions, llargmetratges i documentals, ha sigut viables gràcies als quasi 1,5 milions d’euros invertits en coproduccions i drets d’antena. Destaca l’emissió de La mort de Guillem, una de les fites de 2020. Va registrar un 11,3% de quota i 201.000 espectadors en l’horari de màxima audiència i va contribuir al fet que es registrara una quota diària del 6,1%, que és la tercera millor quota diària des de l'inici de les emissions, igualada amb les xifres aconseguides el dia 5 de novembre, marcat pel temporal, i la nit de Cap d’Any.