Descobreix els ingredients que t'ajudaran a endolcir aliments de manera saludable
La nutricionista Ana Sirvent ens introdueix als usos de la farina de garrofa i ens dona idees de com cuinar amb panses, figues seques, plàtan, canella i coco ratllat
La dietista de capçalera de La cuina de Morera, Ana Sirvent, programa rere programa, es preocupa per ajudar-nos a menjar de manera més saludable. En aquest nou consell ens parla d'uns ingredients que agraden molt: les panses, les figues seques, el plàtan, la canella, la farina de garrofa i el coco ratllat.
Tots aquests aliments tenen sucre en la composició nutricional. Si et trobes entre les persones que volen reduir el consum de sucre afegit, Sirvent ens dona moltes opcions per a endolcir receptes de manera natural. Com? Introduint aliments que ja porten sucre de base com, per exemple, la llet. Podem posar-ho en pràctica preparant un bescuit a casa o bevent infusions com te o café.
La farina de garrofa, un altre superaliment
La farina de garrofa encara no és molt coneguda ni utilitzada, però té molts avantatges. Porta sucre natural i no és tan amarga com el cacau. Com que és un llegum, conté menys hidrats de carboni i més proteïnes que la farina de cereals. Així doncs, es considera un superaliment, perquè també és rica en vitamina i minerals. I com diu Ana Sirvent, “pot ser un bon substitut del cacau en pols. Fins i tot es pot fer servir per a endolcir-lo si trobem massa amarg el cacau del 85%”. Aquesta farina serveix per a preparar dolços com galetes, pastissos, cremes i, fins i tot, pa.
Quan tenim a la cuina pomes massa madures, la nutricionista ens recomana preparar compota de poma, “i per a consumir-la, per exemple, podem mesclar-la amb un iogurt natural”. La canella també porta sucre natural “que també li dona un toc dolç al café o al te”, ha explicat. I si volem fer un bescuit, el coco ratllat, les figues seques o les panses també serveixen per a aportar-li dolçor”.
Més llegit
-
Troben a Manises un cadàver que podria ser un dels tres desapareguts en la dana fa un any
-
La investigació apunta que el cadàver trobat en un contenidor a Castelló de la Plana és de l’exmarit de l’alcaldessa d’Almassora
-
La zona de baixes emissions de València començarà a operar l’1 de desembre del 2025
-
Ja hi ha dates per a la selectivitat del 2026: del 2 al 4 de juny
-
Arriba Benjamin
-
El Parlament Europeu aprova poder traure el carnet de conduir als dèsset anys
Més vist
Més escoltat
-
21.10.2025 | 90 minuts
-
22.10.2025 | Les notícies del migdia
-
22.10.2025 | Les notícies del matí
-
21.10.2025 | Carmen Amoraga i Maxi Roldán presenten “Lágrimas de barro”
-
22.10.2025 | Cadena de valor | Especial des del Congrés AECOC
-
22.10.2025 | "True crime", amb Santiago Álvarez | Noves revelacions sobre la fugida d’Antonio Anglés