Les Platgetes de Bellver: un canvi normatiu encén el debat pel futur de l'ús nudista de l'espai

La decisió genera inquietud entre els usuaris naturistes, que reclamen garanties per a mantindre l'ús històric d'este enclavament del litoral

Banyistes a la platja nudista de Bellver / À Punt Notícies

Les Platgetes de Bellver, situades al sud d'Orpesa (Plana Alta) i envoltades d'un entorn natural allunyat de l'urbanisme, s'han utilitzat durant dècades com a espai nudista en un enclavament privilegiat del litoral valencià.

Davant dels canvis anunciats pel consistori, naturistes i col·lectius ecologistes temen que es vulga substituir progressivament l'ús nudista de la platja pel de banyistes amb banyador.

L'Ajuntament d'Orpesa ha pres la decisió d'eliminar de la normativa municipal la referència a la tradició nudista de les Platgetes de Bellver. Alhora, s'ha esborrat l'obligatorietat de senyalitzar explícitament este lloc com a nudista. Un fet ha generat inquietud entre els usuaris naturistes que temen pel futur de l'ús nudista de l'espai.

"Estan fent una campanya en contra de la gent que fem nudisme", explica Francisco González, membre de l'Associació Naturista d'Espanya. Irma Belenguer, membre de Salvem la Renegà, hi està d'acord i afig que "volen desinformar i fer que la gent tinga por de vindre despullada".

La polèmica ha alimentat la desinformació i ha generat incertesa entre els banyistes habituals, que asseguren haver detectat canvis en el perfil dels visitants i també una certa degradació de l'entorn.

Alguns usuaris mostren, a més, la seua preocupació davant la possibilitat de ser sancionats per practicar nudisme.

Des de l'Ajuntament d'Orpesa intenten tranquil·litzar els afectats i atribuïxen la controvèrsia precisament a la circulació d'informacions errònies. "Ni la Policia Local ni ningú els increparà. Hi ha molta gent que vol fer soroll i vol embrutar un fet que no té cap altre motiu per a eliminar l'obligatorietat de col·locació de cartelleria", ha apuntat Isabel Moya, regidora de platges d'Orpesa.

Tant els usuaris com el consistori coincidixen, però, en la necessitat de protegir este paratge natural singular del sud del municipi.

També et pot interessar

stats