Els pescadors de la Vila Joiosa s'unixen en una associació per a fer front a les mesures de Brussel·les
Les quotes, els dies de pesca i les mesures de les malles fan inviable que els vaixells isquen més sovint a treballar
Els pescadors de la Vila Joiosa (Marina Baixa) han creat l'Associació d'Armadors del Mediterrani. Esta agrupació ha nascut com a resultat del descontentament que acumulen des de fa temps les diverses federacions de pesca amb el govern de l'Estat i les decisions que s'han pres també a les institucions europees a Brussel·les.
La situació que afronten els pescadors es veu reflectida en casos com el que han viscut este mateix dimecres, ja que només han eixit dos vaixells a pescar des del port de la Vila Joiosa. Les quotes, els dies de pesca i les mesures de les malles són alguns dels factors que fan inviable que isquen més sovint. L'objectiu de la nova associació és fer front a estes mesures.
Agrupa de moment 45 armadors i 80 embarcacions, una trentena valencianes. Sumen vora 530 embarcacions entre Tarifa i Roses i aglutina també la flota de les Balears.
L'associació vol negociar directament amb Madrid i Brussel·les perquè creuen que les actuals federacions no defensen els seus interessos. Diuen que amb tants pocs dies de pesca i amb esta incertesa és impossible assegurar-li un futur a la joventut. Un dels principals reptes de l'associació és evitar que la pesca d'arrossegament de la Comunitat Valenciana i de tot el Mediterrani es quede parada al port per a sempre.