Els valencians bloquejats a l'aeroport de Bucarest seran reubicats en dos vols dimecres i dijous

Denuncien que la companyia els obliga a pagar el sobrecost dels bitllets i que no es respectaren les mesures Covid en el recinte

Atrapats a Bucarest

Els vora 40 valencians i valencianes que estan des de diumenge bloquejats en l'aeroport de Bucarest, a Romania, seran reubicats en altres dos aeronaus programades en els propers dies. Havien d'eixir diumenge cap a Castelló de la Plana i Alacant en dos vols operats per la companyia WizzAir, però finalment es quedaren en terres romaneses sense rebre cap explicació. 

Aquest dilluns el malestar planava en l'ambient. L'aerolínia hongaresa de baix cost no ha fet cap comunicat i l'única solució que ha oferit per ara els passatgers que van quedar arrere és embarcar en dos avions que eixiran dimecres i dijous cap als aeroports de Castelló i Alacant, respectivament, sempre que abonen la diferència de preu del bitllet. 

La mesura no agrada els afectats. De fet, molts d'ells ja han abandonat Romania pels seus propis mitjans, pagant-se de la butxaca billets d'avió amb altres companyies que arriben fins als 900 euros. Violeta i la seua filla són algunes de les passatgeres que va quedar-se en terres romaneses. Han pogut adquirir un tiquet per a dimecres abonant una diferència de 83 euros per persona i podran esperar fins al dia del vol a casa d'uns familiars que tenen en el país, segons ha relatat ella mateixa a À Punt NTC. Sa mare i el seu home van tindre més sort i van poder pujar a l'avió, perquè no van haver de facturar cap maleta. 

Els passatgers ressagats denuncien que WizzAir els va fer passar per tots els controls de seguretat quan ja sabien que els vols ja s'havien enlairat i no arribarien a temps. També es queixen de la falta de mesures Covid a l'aeroport, on es van viure escenes de tensió, amb gent amuntegada als mostradors. "Estàvem apretats i sense distància", ha criticat Violeta. 

Els viatgers que ja han aconseguit tornar a casa han registrat una queixa en la Protecció del Consumidor i estudien ara presentar una reclamació a la companyia aèria. Els que encara continuen al país esperen poder tornar a mitjan setmana. 

També et pot interessar

stats