València imposa més de mil multes a conductors en tres setmanes per ocupar el carril bus
L’aparcament en l’espai reservat per al transport públic motiva la majoria de les sancions, que es concentren, sobretot, de matí
La Policia Local de València ha imposat més de mil multes durant tres setmanes, el temps que s'ha implantat la campanya especial de vigilància del bon ús del carril reservat per als busos i taxis. El fet d’aparcar en este carril ha motivat la majoria de les sancions, seguit pels conductors que l’empraven per a circular, segons han concretat fonts de la Policia Local. L’horari en què més s’incompleix la normativa de circulació urbana és el matí, quan quasi es doblen les infraccions respecte a la vesprada. Si durant la primera meitat del dia la Policia Local va imposar 429 multes, de vesprada únicament en van ser 289.
És el balanç que ha oferit l’Ajuntament de València al mes d’entrar en vigor la campanya de vigilància per a evitar que els vehicles no autoritzats ocuparen este carril, donades les queixes dels conductors dels autobusos municipals, que veien com els obstacles que trobaven en estos espais els alentien i dificultaven, en molts casos, les maniobres.
Després d’una primera setmana, del 22 al 28 d’abril, en què els agents es limitaven a informar de la infracció, sense arribar a cursar la denúncia, des del 29 d’abril la Policia Local està sancionat a tots aquells conductors que ocupen, bé per a circular o bé per a aparcar, el carril bus.
Vora el 70% de les multes han sigut, precisament, per este segon motiu. El regidor de Mobilitat i Seguretat de València, Jesús Carbonell, ha detallat que, de les 1.054 multes imposades en estes setmanes, 719 han sigut per estacionar en el carril bus, la qual cosa suposa un 68,2% del total.
Segons les dades de la Policia Local de València, l’horari en què menys infraccions es cometen és la nit. Durant este mes sols s’ha imposat una multa, mentre que al matí han sigut 429 i a la vesprada, 289. Si fem una ullada al mapa de la ciutat, les infraccions es distribueixen pràcticament per igual en totes les zones on estan habilitats estos carrils.
Esta campanya específica per a perseguir els infractors es va iniciar el 22 d'abril. La primera fase de vigilància dels carrils reservats als autobusos de l'EMT i els taxis va durar una setmana i va ser de caràcter merament informatiu, amb avisos i recomanacions als conductors de vehicles privats que recorren amb freqüència al carril bus i dificulten la fluïdesa.
La setmana següent es va posar en marxa una segona fase executiva, en la qual es van aplicar les denúncies i sancions que marca l'ordenament i poden arribar fins als 300 euros.