Multes de fins a 300 euros des d'este dilluns per circular pel carril bus de València

Després d'una setmana en què s'ha informat els conductors, els agents passen a executar les sancions

Els carrils senyalitzats com a tal, només poden ser utilitzats per taxis i autobussos, en cap cas pels vehicles privats
Els carrils bus només poden ser utilitzats per taxis i autobusos / Europa Press
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
22 d'abril 2024 - 14:16 Actualitzat: 29 d'abril 2024 - 11:48

Fins a 300 euros de multa. És la sanció que, des d'este dilluns, imposarà l’Ajuntament de València per a aquells conductors que circulen pel carril reservat als autobusos o els taxis. Després de la fase informativa i de conscienciació de la setmana passada, els agents han passat a l'acció i ja imposen les sancions als vehicles que transiten per estos carrils.

El consistori s'ha decidit a emprendre esta mesura després de les queixes dels conductors de l’Empresa Municipal de Transports, l’EMT, els quals asseguren que esta pràctica dificulta la seua faena i alenteix el trànsit dels busos i el compliment d'horaris.

Fins ara, i dins de la fase informativa de la campanya, els agents de València havien avisat els conductors de la normativa vigent i havien fet recomanacions als conductors de vehicles privats que recorren amb freqüència al carril bus-taxi. L'ordenament actual contempla multes de fins als 300 euros per esta infracció.

El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, assenyalava que la invasió freqüent del carril bus-taxi per part dels vehicles privats “dificulta les dinàmiques d'un bon servei de transport públic a la ciutat, ja que tant els aparcaments, mínims o prolongats, com la circulació freqüent de vehicles privats provoquen retencions, col·lapses circulatoris, pèrdues de freqüència i accidents”.

Preferència del transport públic

A més, Carbonell ha recordat que l’ordenança de mobilitat “estableix el transport públic col·lectiu de persones viatgeres com l’element central de la mobilitat urbana”.

El responsable de Mobilitat també incidia en la importància de deixar els carrils de busos i taxis lliures “per a millorar la seguretat viària i minimitzar el risc de maniobres o frenades imprevistes que poden provocar caigudes dels passatgers dels autobusos”.

La Policia Local i l'EMT han fet una anàlisi de les zones amb major freqüència d'ocupació no autoritzada del carril bus, on fins i tot se n'ha cronificat l'ús a certes hores i per a detectar els punts en els quals s'intensificaran els controls.

També et pot interessar

stats