Un estudi de la UV indica que molts influencers tenen problemes de salut mental en viure pendents de l'algoritme

Adrià Todolí, signant de l'estudi, destaca els reptes dels xicotets influencers creadors de contingut per a monetitzar la seua labor

Adrià Todolí a 'Les notícies del matí'
Adrià Todolí en 'Les notícies del matí' / À Punt NTC

La Càtedra d'Economia Col·laborativa i Transformació Digital de la Universitat de València ha publicat un informe que analitza les possibilitats i obstacles dels influencers i descriu la seua realitat laboral. Un dels signants d'aquest estudi és Adrià Todolí, codirector de la càtedra. Des de fora pot semblar una professió atractiva, però té la seua cara oculta i Todolí ha subratllat la "falsa aparença de llibertat" en aquesta nova font d'ocupació.

Segons ha explicat a Les notícies del matí, encara que puga semblar que hi ha molta llibertat en aquest treball, els influencers "depenen molt de l'algorisme a l'hora de decidir quin contingut pugen o amb quina freqüència".

Així, Todolí assenyala que els grans influencers presenten "problemes de salut mental" perquè han d'estar pendents contínuament i "no descansa festius ni caps de setmana", ja que són esclaus de l'algorisme que "els penalitza si no publiquen i baixa la seua visibilitat i els ingressos".

Aquest document recull 31 entrevistes a creadors de contingut i influencers amb l'objectiu d'analitzar les seues condicions de treball. Així mateix, l'estudi concreta les competències que tenen aquest tipus de perfils o quins estudis tenen, entre altres.

L'informe destaca els reptes als quals s'enfronten els xicotets influencers creadors de contingut per a monetitzar la seua labor i, la precarietat laboral. En el cas dels microinfluencers, "molts no arriben a guanyar-se la vida i fan molta faena creant contingut que no monetitzen, només aconsegueixen regals de tant en tant", apunta un dels autors de l'estudi.

Plataformes perfilades per edat

En l'informe, segons el codirector de la càtedra, han detectat una distribució per edat de les plataformes en la qual la gent de més edat està en Facebook, la generació següent en Instagram i la gent jove en TikTok. També hi ha altra distribució de les plataformes per funcionalitats, ja siga per a pujar vídeos, publicar fotos o realitzar streamer.

També et pot interessar

stats