El servei 112 Ucraïna atén prop de 900 telefonades en un mes
Aquesta línia telefònica impulsada per la Generalitat atén en rus i ucraïnés persones afectades per la crisi humana
El telèfon d'Emergències 112 Ucraïna, que ha complit aquest divendres un mes des que es va posar en marxa, ha atés 875 telefonades de persones refugiades ucraïneses que han arribat en les últimes setmanes a la Comunitat Valenciana amb motiu de la invasió russa.
Aquest servei, creat per l'Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències, atén telefonades en ucraïnés i rus durant les 24 hores del dia i ofereix assessorament tant a les persones que arriben com a aquelles interessades a oferir la seua ajuda.
La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, s'ha mostrat "molt satisfeta" pel funcionament d'"aquest servei impulsat per la Generalitat tan important per a les persones refugiades d'Ucraïna que arriben a la Comunitat Valenciana i necessiten informació immediata en la seua pròpia llengua".
Més de la meitat de les consultes rebudes estan relacionades amb la sol·licitud d'informació sobre tràmits i donacions, seguides d'assistència social i de tipus sanitari. Així, el 52% estan relacionades amb la petició d'informació sobre tràmits per tal d'obtindre protecció temporal per a les persones refugiades, sobre l'escolarització de menors i sobre l'obtenció de la targeta sanitària.
També s'inclouen en aquest epígraf les consultes de la ciutadania valenciana que ha volgut fer donacions o oferir un habitatge d'acollida a les persones procedents d'Ucraïna.
El 20% de les telefonades estan relacionades amb peticions d'informació de serveis socials, prestació d'ajudes, recepció de persones que arriben amb avió, tren o autobús i també amb l'assistència humanitària de la Creu Roja. A més, un altre 18% de telefonades es refereixen a problemes mèdics o assistència sanitària. En menor mesura s'han rebut tocades relatives a qüestions de seguretat.