Sergio Barreda: “Ser influencer és una professió més que ha arribat per a quedar-se”
El castellonenc, representant d’influenciadors, ha publicat el llibre Vivir de las redes, que busca trencar amb mites i falses creences de les xarxes
La capacitat d’influència dels creadors de continguts a les xarxes creix a passos agegantats any rere any. Milers de persones ja han fet d’Instagram i TikTok la seua principal font d’ingressos, gràcies a enginyoses publicacions sobre moda, cosmètica, videojocs, viatges o alimentació. Però, quina és la clau de l’èxit per a triomfar en les xarxes? És possible destacar entre tanta saturació de continguts en les diferents plataformes?
Aquestes són algunes de les preguntes que resol el castellonenc Sergio Barreda, fundador de l’agència de representació d’influenciadors Keeper Experiencie, en el llibre que acaba de publicar Vivir de las redes. L’obra busca trencar mites i falses creences de les xarxes, aporta consells per a poder construir una marca persona i dona informació rellevant sobre aspectes legals per a aquelles persones que s’inicien en aquest món.
En una entrevista amb À Punt, Barreda ha reconegut que la d’influenciador és una professió més “que ha arribat per a quedar-se” i que no es pot negar que xiquets, xiquetes i adolescents aspiren a ser-ho hui dia. “És important que pares i mares donen suport els seus fills i filles, que entenguen perquè volen ser creadors de continguts”, afirma. Tot i això, ha apuntant que han de prioritzar els estudis, considerar-ho de base com una afició, com pot ser practicar un esport o alguna forma d'art.
“Els influenciadors que triomfen són els més naturals i sincers”
Sobre quines són les claus de l’èxit en les xarxes, Sergio n’apunta diverses. Assegura que el punt de partida és que els continguts que creen els influenciadors han de ser orgànics, “que els abellisca fer-los”. A més, reconeix que la naturalitat i la sinceritat són dos factors que ajuden a connectar amb el públic. “Al final, si eres sincer, parles de la teua vida i la gent et segueix és també perquè comparteix aspectes amb tu”, apunta.
“Si fas el que tot el món fa, és molt difícil destacar. Si busques el teu estil, la teua forma de comunicar, si busques continguts diferents, al final crees una audiència que et portarà més públic encara”, ha afegit.
“Parlar de salut mental en les xarxes és fonamental”
En els darrers anys, amb l’augment exponencial de les noves tecnologies, s’ha generat un debat sobre el dret de desconnexió dels treballadors, un aspecte que Barreda ha considerat impossible en el sector. El representant de creadors ha exposat que les persones que treballen amb les xarxes tenen grans dificultats per a separar la vida personal de la professional. “Publicar continguts per a l’audiència és una tasca constant. Els influenciadors no paren ni en vacances ni en les festivitats”, assegura.
Per aquest motiu, Sergio destaca la importància de parlar sobre salut mental en el sector: “els creadors de continguts estan en un continu anàlisi per part del públic, i aquest és un aspecte que és molt complicat d’assimilar”.
D’estudiar Comunicació Audiovisual a l’UJI a representar estreles de les xarxes
Sergio Barreda va estudiar Comunicació Audiovisual a la Universitat Jaume I, però no va ser fins que va començar a treballar en una gran multinacional a Madrid quan es va adonar del buit de mercat que hi havia entre les empreses i els influenciadors. “Em vaig adonar que faltava un enllaç entre els clients i els creadors de contingut, ja que moltes vegades les dues parts no s’entenien”, explica.
Així, fa cinc anys va fer el gran pas d’obrir l’agència de representació d’influenciadors Keeper Experience. En el primer any, va facturar 300.000 euros, una xifra que s’ha elevat fins als 3.000.0000 d’euros enguany. “Des del primer moment em vaig adonar que els clients volien saber del sector, t’obrien les portes per a saber què estaven fent. Hi havia una oportunitat de negoci molt gran”, afirma.
L’agència representa ara creadors de continguts com Carolina Iglesias, Xuso Jones, Henar Álvarez, La Forte o la també castellonenca Cinti García; tots ells amb centenars de milions de seguidors en les diferents plataformes.