Sant Valentí en temps de coronavirus: cites en línia i sopars per a emportar-se

Diversos ajuntaments impulsen campanyes per a qüestionar els mites de l'amor romàntic i relfexionar sobre l'estima.

Una xica mira el seu telèfon mòbil al sofà
Una xica mira el seu telèfon mòbil al sofà

14 de febrer, un dia especial per als enamorats i enamorades que enguany no podrà celebrar-se de la manera habitual fins ara. Les restriccions de mobilitat imposades per la Generalitat impedeixen la reunió de persones no convivents a les cases i el cap de setmana les grans ciutats estan tancades perimetralment. A aquestes limitacions s'uneix el tancament de bars i restaurants i el toc de queda a les 22:00 hores.

Unes mesures que fan dir adeu als sopars romàntics, els passejos fins a altes hores de la matinada i les visites per sorpresa a la persona estimada. Uns plans típics d'aquesta data, però que enguany es fan impossibles per a poder mantindre la seguretat i posar fre als contagis.

Les restriccions que han acompanyat la pandèmia han donat pas a nous comportaments per a mantindre el contacte amb altres persones, sobretot a través de les noves tecnologies, el que ha provocat un auge de les aplicacions mòbils de cites. Segons dades de Tinder, l'aplicació per a lligar amb més èxit, el pic de missatges durant els primers mesos de pandèmia es va produir el passat 5 d'abril a tot el món, amb una mitjana de 52% de missatges més que al principi, al mes de març. En concret, la població jove a Espanya va ser la que més va xatejar.

Els regals per Sant Valentí són un altre clàssic d'aquesta data i tot apunta que una gran part es faran a través de plataformes en línia. Les restriccions i la voluntat de reduir les eixides al carrer han consolidat el comerç electrònic. Segons el CIS, el 23% dels espanyols ha augmentat les compres per internet durant la pandèmia.

Una de les alternatives de les parelles convivents per a celebrar aquesta data podria ser demanar menjar a domicili. A Espanya, ho farà el 52% de les parelles per a disfrutar d'un sopar especial a casa de forma segura. Una opció que permet, a pesar de la pandèmia, celebrar Sant Valentí de forma romàntica.

Els ajuntaments trenquen amb els estereotips de l'amor romàntic

Diversos ajuntaments de la Comunitat Valenciana s'han proposat trencar amb els estereotips de l'amor romàntic durant aquest Sant Valentí. L'Ajuntament de Quart de Poblet (Horta Sud) ha llançat una campanya que posa l'accent "en el respecte i una relació sana que acabe amb els mites existents". La iniciativa es compon de sis creativitats col·locades en les tanques publicitàries distribuïdes per tot el municipi. Una manera de conscienciar sobre la importància d'acabar amb un model d'amor que se sosté sobre creences, com ara que la gelosia és una demostració d'afecte, tots necessitem una mitja taronja per a sentir-nos complets, o que el verdader amor dura per sempre.

Per la seua banda, l'Eliana (Camp de Túria) ha llançat la iniciativa "No és amor si fa mal" dirigida a la joventut amb l'objectiu de fer reflexionar sobre el verdader sentit de l'estima. Com a activitats, s'han organitzat xarrades a l'institut d'educació secundària l'Eliana i polseres amb el lema de la campanya.

També et pot interessar