Sanitat registra huit queixes per discriminació lingüística en quatre mesos

Les reclamacions han sigut presentades per pacients als quals se'ls ha negat l'atenció sanitària en valencià

Imatge d'arxiu d'una consulta d'un hospital
Imatge d'arxiu d'una consulta d'un hospital / Shutterstock

La Conselleria de Sanitat ha registrat, des del passat 11 de maig fins a l’actualitat, huit queixes de pacients als quals se'ls ha negat l'atenció en valencià en l’àmbit sanitari.

Així figura en una resposta parlamentària del titular de Sanitat, Miguel Mínguez, a la diputada de Compromís, Nathalie Torres García, respecte a com garanteix la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública els drets lingüístics de la ciutadania valenciana en els centres de salut de gestió privada.

Sobre aquest tema, la diputada ha recordat que el passat 27 de juny un metge del Centre de Salut de Quart de Poblet es va negar a atendre un pacient valencianoparlant i li va dir que si li parlava en valencià hauria d'abandonar la consulta. Per això, ha preguntat a Mínguez quins mecanismes farà servir la Conselleria per a abordar aquest fet denunciat i per a evitar que es produïsquen més casos similars.

El conseller ha explicat que, en l'aplicació de registre de queixes, suggeriments i agraïments s'inclou un Pla d'Informació de la Gestió de l'Atenció al Pacient (PIGAP), que recull el codi 125 referent a problemes d'informació, comunicació i idiomes. 

A més, ha recordat que la Conselleria, per a donar resposta a l'ús generalitzat del valencià, oferta en tots els departaments de salut, "sense fer cap diferència en el fet que la gestió siga pública o privada", cursos per a l'aprenentatge del valencià, i que a aquests "poden acudir tots els professionals de la sanitat pública valenciana".

També et pot interessar