"Si em parla en valencià, ha d'abandonar la consulta": un pacient denuncia que un metge es va negar a atendre'l

Plataforma per la Llengua demana a Sanitat investigar la denúncia per desatenció d'un metge a un pacient valencianoparlant

shutterstock 1569815110
Imatge d'arxiu d'una consulta mèdica / Shutterstock

Plataforma per la Llengua assegura que un metge del Centre de Salut de Quart de Poblet es va negar a atendre un pacient valencianoparlant. L’usuari que va fer la denúncia assegura que el sanitari li va dir “que si li parlava en valencià, hauria d’abandonar la consulta”.

Els fets, sempre segons la plataforma, es van produir el passat 27 de juny en una consulta de l'ambulatori de Quart de Poblet. Segons explica l'usuari a la Plataforma, ell mateix "va acabar acceptant renunciar al seu dret lingüístic i va manifestar al doctor que li podia parlar castellà". Malgrat això, segons el pacient, el metge li va negar l'assistència sanitària, li va dir que ja no l’atendria i se'n va anar de la consulta.

Des del Departament de Salut de Manises, del qual depén el centre de salut, han informat a EFE que el facultatiu ha sigut contractat d'una altra comunitat autònoma i desconeix la llengua i encara que al pacient li "va demanar amablement que li parlara castellà" tots dos van iniciar una discussió en la qual va haver d'intervindre la Policia Local.

A través d'un comunicat, la Plataforma per la Llengua recorda que l'Estatut d'Autonomia i la Llei d'ús i ensenyament del valencià estableixen que la ciutadania "té el dret d'expressar-se en valencià sense que puga derivar-se qualsevol forma de discriminació o exigència de traducció". "De fet, que el valencià siga oficial significa també que la persona té dret a rebre resposta en la seua llengua sense que això li puga suposar un pitjor servei", remarquen.

Plataforma per la Llengua demanarà a la Conselleria de Sanitat que faça un informe del cas i que s'informe el personal sanitari del mateix centre, mitjançant comunicació escrita, sobre l'obligació d'observar i respectar el deure legal de garantir l'expressió en valencià de la ciutadania.

Igualment, l’organització presentarà una reclamació davant el Servei d’Igualtat, nou organisme impulsat per la Conselleria d'Igualtat i Vicepresidència del Consell, que té per objectiu "assessorar i orientar les víctimes de delictes d'odi, de vulneracions del principi d'igualtat de tracte o de discriminacions en general, incloent-hi les lingüístiques", conclouen.

També et pot interessar