El professorat demana més espai perquè l'alumnat conega la Constitució
L'objectiu és que coneguen els seus drets fonamentals i tinguen una base crítica
La Constitució resulta, per a la majoria dels joves, prou desconeguda. L'alumnat de les noves generacions ni tan sols havia nascut quan es va aprovar i desconeixen dades bàsiques com que, per exemple, va garantir el sufragi universal i el vot de les dones en democràcia, o que protegeix la llibertat d'expressió o l'accés a una vivenda.
Amb debats candents en la societat hui dia, com determinats discursos polítics que assenyalen què és constitucional i què no ho és, el personal docent dels centres escolars i els instituts ha demanat més espais en el programa educatiu perquè l'alumnat conega els 169 articles del text, que garanteix tots els seus drets, i els ajude a tindre una base crítica. L'objectiu: que coneguen com lluitar contra la desinformació, els discursos polaritzats de les xarxes socials i quins són els seus drets fonamentals.
En concret, per al professorat d’història és insuficient el temps que es fa servir per a estudiar-la, ja que només s'hi dediquen un parell d'hores en el nivell de batxillerat per a un temari que és molt ample, i demanen un pla d'estudis general que aborde tota la història. Enganxar-hi l'estudiantat en l'ebullició de l'adolescència també és un repte. La comunitat educativa ja posa l'èmfasi a abordar el text constitucional des d'una perspectiva que els atraga, com parlar del dret a vot que podran exercir prompte.