El pla de xoc de les ITV: 340 treballadors més, nou sistema informàtic i una línia específica per a vehicles professionals

El consell d’administració de Sitval dona llum verda a les iniciatives per a desfer el col·lapse de les estacions on s’ha de fer la inspecció obligatòria dels vehicles

Diversos vehicles fan cua a les portes d'una estació d'ITV, en una imatge d'arxiu
Diversos vehicles fan cua a les portes d'una estació d'ITV, en una imatge d'arxiu / Aecova (Europa Press)

Fins a 340 efectius més i una línia específica per als vehicles que s’empren per a activitats professionals i que, per tant, tenen encara més urgència per a tindre al dia la inspecció tècnica de vehicles (ITV). Són els punts essencials del pla de xoc que ha aprovat el consell d’administració de la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles (Sitval) per a descongestionar les estacions on els vehicles han de passar obligatòriament les inspeccions. Així ho ha anunciat la consellera d’Indústria, Nuria Montes, en acabar la reunió de l’òrgan que gestiona estes estacions, que van tornar a mans públiques el primer trimestre de l’any passat després de dècades de gestió privada d’este servei públic.

A més, en clau tecnològica, Montes ha anunciat que al consell d’administració s’ha aprovat també la posada en funcionament, “de manera immediata”, d’un nou servei d'atenció telefònica per a les cites prèvies que ampliarà fins a 25 les persones, enfront de les onze que hi ha actualment, que atendran la ciutadania.

També s'implantarà un sistema informàtic renovat per a agilitzar la sol·licitud de les cites prèvies amb la finalitat de reduir el col·lapse que pateixen moltes d’estes estacions i que han desencadenat les queixes de nombrosos conductors i, sobretot, dels que necessiten el vehicle per raons professionals.

L’ampliació de les plantilles és un dels punts bàsics d’este pla de xoc. Segons ha concretat la titular d’Indústria, este dijous s’ha donat llum verda per a contractar noranta inspectors fixos per a les estacions de les ITV, a més d’una borsa temporal de 250 treballadors. “En total seran 340 nous efectius que puguen estabilitzar i normalitzar l’atenció al ciutadà”, apuntava Montes. Amb estes noves contractacions, s'equipara la plantilla de la Sitval a la que tenia abans de la reversió, amb 998 treballadors, segons afigen des d'Indústria.

Una altra de les iniciatives, la d’un pla especial per al transport professional, pretén agilitzar este tràmit en el cas dels vehicles, com els camions de mercaderies o les furgonetes de repartiment, que es gasten amb finalitats professionals.

La consellera confia que estes mesures validades pel consell d’administració permeten regularitzar “la caòtica situació que va deixar el Botànic”. Nuria Montes ha incidit que alguns dels sindicats ja havien traslladat al govern anterior algunes d’estes necessitats, encara que el Consell anterior, com ha criticat, “no va fer res en el procés de reversió”.

La dificultat per a trobar una cita i passar la ITV ha encés els ànims de molts conductors que han hagut d’esperar mesos i mesos per a obtindre una cita i passar esta inspecció que és obligatòria i que comporta multes per als propietaris que no la tinguen al dia.

Més enllà dels particulars, els conductors professionals i altres sectors, com els dels mecànics, que pateixen els efectes col·laterals del col·lapse de les ITV, s’han exasperat en els últims mesos. 

D'altra banda, la Sitval i l'Ajuntament de Torrent han signat recentment un protocol d'intencions per a construir una nova estació d'ITV en este municipi que substituirà abans que acabe la legislatura la que ara funciona en Riba-roja. Paral·lelament, també s'ha signat un nou contracte de lloguer per a garantir el servei de l'estació de Riba-roja mentre es construeix la de Torrent.

També et pot interessar

stats