Moda reciclada i trencadora: l'aposta valenciana a la Fashion Week de Madrid
Les creacions de Visori Studio, Maria Lunares, Dief Studio i Keperezaxiko arriben a la setmana de la passarel·la més important de tot l’estat espanyol
Madrid acull durant aquests dies la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid, la principal passarel·la de moda de tot l’estat espanyol, hereva de la Passarel·la Cibeles, amb una rellevant representació valenciana.
Visori Studi, Maria Lunares, Dief Studio i Keperezaxiko presenten les seues trencadores col·leccions al costat d’altres grans firmes com la de l’alacantí Hannibal Laguna. À Punt NTC els ha visitat per a conéixer de primera mà les creacions que marcaran tendència.
Visori Studio, de Javier Soria
Visori Studio, del dissenyador de Gandia (Safor) Javier Soria, presenta enguany Voltio, “una col·lecció molt explosiva, molt rock i que desprén també un poc de glamur”. Unes creacions en bona part reciclades que s’inspiren, com admet, en la Ruta del Bakalao, i amb les quals vol donar “molta personalitat als models, perquè se senten guapos i que la roba els lluïsca”.
“Vull transmetre una versió de mi que no he tret moltes vegades, barrejant textures i combinant estampats”, afirma el director artístic de Visori, que es desmarca així d’altres desfilades en què el negre i el roig han sigut omnipresents.
Soria porta les seues creacions a la passarel·la junt amb altres huit firmes novelles que competeixen en el Mercedes-Benz Fashion Talent, una plataforma que podria llançar la marca més enllà de les nostres fronteres. “Guanyar-lo seria per a mi una oportunitat increïble perquè tothom em conega més i tindre una repercussió mundial”, encara que reconeix que “ser finalista en l'edició anterior ja em va aportar moltíssim, he conegut moltíssima gent i estar ací és una oportunitat impressionant”.
Maria Lunares, de Maria Llinares
La dissenyadora Maria Llinares, d’Alcoi, presenta l'última col·lecció 100% reciclada amb què vol transmetre “un canvi del consum social” de la moda a través de la marca Maria Lunares.
L’alcoiana resideix a Milà, una de les meques internacionals de la moda, però ha treballat amb altres col·laboradors “de la terreta” com l’Institut Tecnològic d’Alcoi, amb qui va fer la col·lecció reciclada que ara presenta. “La moda és una de les indústries més contaminants i al final som nosaltres, els dissenyadors, i sobretot els joves dissenyadors, els qui podem canviar-ho”, defensa.
Dief Studio, de David Alba
David Alba presenta la nova col·lecció comercial de Dief Studio, una marca que va nàixer fa tres anys a València. “Al principi féiem col·leccions molt experimentals, jugàvem amb els volums, les estructures, la deformació del cos i, fins i tot, ens atrevíem a col·laborar amb gremis com el dels artistes fallers que ens van obrir els tallers”, explica el dissenyador en À Punt NTC.
Dief Studio juga amb “els estampats, les il·lustracions i els identificadors de marca, que ens ajuden a identificar les nostres peces de cara al públic”. Darrere es troben Tog i Ether, dos personatges que simbolitzen l’amor i la creativitat i que estan presents en tota la col·lecció.
Keperezaxiko, de Pablo Bosch
El dissenyador de Keperezaxiko, Pablo Bosch, presenta la tercera col·lecció que cerca “descontextualitzar tot el que engloba el món del pati de l’escola, portant-ho a un terreny més queer i modern”. “Es tracta de portar al nostre terreny tot el que se'ns ha negat i reapropiar-nos un poc de tot això”, explica.
Bosch revisita el món del futbol i es queda “amb la part estètica, que és la moda” i no descarta introduir “samarretes, guants i balons” en una segona part de la col·lecció per a “presentar-la en desfilada”. El reciclatge per a Keperezaxiko és “un punt molt important” i, de fet, les seues peces integren bufandes reciclades de futbol i retalls provinents d’altres col·leccions.