Les marques fan negoci amb la nova cançó de Shakira

Algunes empreses valencianes han aprofitat el moment per a acostar-se a la clientela amb frases de l'èxit musical del moment

Shakira en el seu últim vídeo / À Punt NTC

A aquestes hores, la nova cançó de Shakira amb el productor musical Bizarrap s'ha sentit i analitzat en les xarxes socials per influenciadors, seguidors de la cantant i el públic en general. La disputa de desamor entre la cantant colombiana i el jugador de futbol Gerard Piqué ha donat peu a tota classe de bromes i comentaris, però també ha sigut aprofitada per les marques mencionades a la cançó, gràcies al màrqueting digital.

Algunes de les marques que han tret partit comercial del tsunami provocat per l'èxit de Shakira han emprat una tècnica que, segons els experts, té nom i cognoms. "Es diu real time, i consisteix a estar molt atent a l'actualitat perquè és una notícia que importa a moltes persones, i les marques el que busquen és generar el mateix grau d'importància i aconseguir circulació a notícies rellevants", ha explicat Enrique Pernía, secretari general del Club de Màrqueting Mediterráneo.

Les xarxes socials, per tant, han facilitat aquesta tècnica de màrqueting. Algunes marques valencianes han aprofitat el moment per a acostar-se a la clientela. "Quan aconsegueixes pujar a aquest tipus d'onades en les xarxes, tens molt d'abast" ha confirmat Rocío Botella, fundadora i dissenyadora de The Are. "Quan hem arribat, totes parlàvem del mateix i això havíem de gastar-ho perquè les nostres clientes ens òbriguen els correus", ha admés Marta Domínguez, responsable de màrqueting de Singularu.

Però no són les úniques marques que ixen beneficiades per la cançó. La cantant mateixa n'anomena algunes, com Ferrari, Twingo, Rolex o Casio. Els experts en màrqueting consideren que totes les marques haurien d'utilitzar aquesta tècnica. "Els beneficia perquè les posiciona com marques actuals", ha explicat Pernía. Fins i tot el Granada CF s'ha sumat a aquesta moda amb un cartell promocional del seu partit contra el Llevant, amb el missatge "un partit sense piques".

També et pot interessar