L’UCO apunta que Leire Díez utilitzava la trama per a purgar policies i jutges

El sumari del cas inclou gravacions de converses en què l'exmilitant socialista parla d'injustícies comeses contra familiars de Sánchez 

En portada imatge d'arxiu de Leire Díez arribant als jutjats per a declarar
Imatge d'arxiu de Leire Díez arribant al jutjat per a declarar / Matias Chiofalo (Europa Press)

El sumari del cas Leire Díez apunta a converses en què l’exmilitant socialista justifica la necessitat de netejar quan hi ha injustícies amb familiars del president del govern, Pedro Sánchez, com ara la dona i el germà. Segons l'UCO, l'exmilitant socialista utilitzava la trama per a obtindre col·laboradors dins de les forces policials que proporcionaven informació comprometedora i fer una purga de policies i jutges que anaven en contra dels seus interessos.

Així, l'UCO investiga reunions entre la directora de la Guàrdia Civil Mercedes González i Leire Díez, que, segons un testimoni, oferia com a prebenda un lloc d'assessor de la directora, que estava pendent dels avanços i de la retroalimentació dels col·laboradors.

L'UCO ha escorcollat este dijous dos seus de Tubos Reunidos a Bilbao en el marc de la investigació del cas Leire Díez. La SEPI va rescatar esta empresa i els agents sospiten que, a través d’ella, es pogueren desviar fins a deu milions d’euros a la trama.

Este dijous el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha defés González i la seua “plena honestedat”. Així mateix, ha mostrat “el meu suport absolutament” cap a la directora de la Guàrdia Civil.

Díez també va intentar acostar-se a Villarejo a través d'un interlocutor. A canvi, un pacte amb la Fiscalia amb el qual, com apareix en el sumari, hauria accedit per a mediar.

Per a l'UCO, Leire Díez i Santos Cerdán estarien suposadament al capdavant d'una trama que buscava neutralitzar investigacions sensibles per a l'entorn socialista.

També et pot interessar

stats