L'EMT simplificarà el nom de 300 parades amb llocs emblemàtics de la ciutat o amb estacions de metro

A partir de febrer també es canviarà el nom de les línies circulars 79-80 i 89-90 per C2 i C3

El president de l'Empresa Municipal de Transports (EMT), Giuseppe Grezzi, i la directora gerent, Marta Serrano
El president de l'Empresa Municipal de Transports (EMT), Giuseppe Grezzi, i la directora gerent, Marta Serrano / Ajuntament de València

Les línies circulars 79-80 i 89-90 de l'EMT de València passaran a denominar-se C2 i C3 a partir de l'1 de febrer i se simplificarà el nom de 300 parades, el 25% de la xarxa, per a designar-les amb el lloc emblemàtic de la ciutat al costat del qual estiguen o fer-lo coincidir amb l'estació del metro per a fer la xarxa "més comprensible i intuïtiva" a la ciutadania.

Així ho ha anunciat aquest dilluns el president de l'Empresa Municipal de Transports (EMT), Giuseppe Grezzi, i la directora gerent, Marta Serrano, en roda de premsa per a informar d'aquestes novetats, que impliquen renovar els panells informatius de les parades i que han sigut acordades amb el consell consultiu d'aquest organisme, integrat per la Unió de Persones Consumidores, la Federació d'Associacions Veïnals de València, Cocemfe i l'Associació Valenciana pel Transport Públic.

Grezzi ha explicat que en 2020 ja es va canviar el nom de C1 Centre Històric i que des de llavors la ciutadania ja ha interioritzat aquesta denominació. Ara es farà el mateix amb les altres dues línies circulars que recorren els diferents anells de la ciutat: la 79-80 passarà a ser la C2 i la 89-90 la C3.

Abans del canvi, personal de l'EMT informarà des d’aquest dimarts els usuaris de la nova denominació, i es comunicarà també per xarxes socials i en els panells de les parades. A més, hi haurà un període d'adaptació i durant un temps coincidiran les dues denominacions en els frontals dels autobusos.

Per la seua part, la directora gerent de l'EMT, Marta Serrano, ha explicat que es canvia el criteri únic de denominar les parades amb l'encreuament de carrers i que a partir d'ara es tindrà en compte si estan situades prop d'un punt icònic de la ciutat o una parada de metro, per a atorgar-li aquest nom. Per exemple, en el cas de la C1, es canvia el nom d'algunes parades com la de l'IVAM, Torres dels Serrans, plaça de la Reina o Xàtiva. En total, es canviarà el nom d'unes 300 parades.

Un altre dels canvis és eliminar en el frontal de l'autobús l'origen de la línia i deixar només el de destí per a evitar confusions de l'usuari a l'hora de saber cap on es dirigeix. Així mateix, es renova la imatge i els elements informatius en parades per a incloure informació rellevant als usuaris com la prohibició de fumar en parades, la informació sobre el protocol contra abusos i parades violeta o la recomanació de seients reservats.

També es milloren les llegendes, els punts d'interés o la visualització de la parada actual i s'ha augmentat la grandària de la lletra perquè la informació siga més accessible. Igualment, s'ha inclòs un únic horari per temporada per a facilitar la seua identificació i s'han renovat els plans de la cara posterior de les parades, on s'han incorporat nous esquemes de línia per a incloure només uns esquemes per sentit i les línies circulars completes.

Creixement de passatgers

D'altra banda, Grezzi ha destacat que, a falta de tancar les dades provisionals, els usuaris de l'EMT han crescut un 43% aquest Nadal respecte a les festes de 2020. No obstant això, cal veure com evoluciona aquesta sisena onada, ja que "hi ha una relació directa entre contagis, reactivació econòmica i nombre de viatgers". Per això, ha constatat que aquest increment de casos "no ajuda" a la consolidació d'aquesta recuperació.

Malgrat això, ha explicat que el pla de renovació de les marquesines de l'EMT segueix avant amb independència d'aspectes externs com aquesta reducció de viatgers, ja que compta amb un pressupost ja aprovat.

A més, ha ressaltat que està pendent de traure a licitació la publicitat de marquesines, la qual cosa reportarà a l'EMT "molts ingressos". Així, ha recordat que si el 2013 la publicitat només reportava un cànon fix anual de 450.000 euros ara en traure-la a licitació permetrà en un primer moment "no sols amortitzar les marquesines en un breu termini de temps" sinó que també, en ser l'Ajuntament el propietari, que tots els "ingressos siguen beneficis nets".

Grezzi també ha apuntat que el 2015 van heretar una EMT que estava "sota mínims respecte als serveis que prestava perquè s'havien retallat molt les línies, reduït el personal, i la flota estava molt envellida amb una mitjana de 13 anys".

Per contra, ha ressaltat que sis anys i mig després l'EMT de València és "l'empresa que més ha crescut, amb una taxa superior al 10% abans de la pandèmia, s'ha renovat la flota, s'ha reforçat la plantilla fins a tindre el major personal de la història i tot això ha millorat de manera notable el servei". "Continuem treballant en aquesta línia que tan bon resultat ha donat i que en 2018 ens porte a rebre el premi de millor empresa de transport urbà de tot Espanya", ha postil·lat.

També et pot interessar

stats