L’Ajuntament de Paiporta rectifica alguns punts del polèmic carril bici

En alguns carrer ja apareixia aquest dimarts senyalitzat el traçat alternatiu, que segons defén el regidor, estarà acabat en un mes i mig

Una de les avingudes de Paiporta on s'aprecien les marques al sòl per a pintar el nou carril bici, que discorrerà en paral·lel a l'inicial
Una de les vies de Paiporta, el carrer València, on s'aprecien les marques en terra per a pintar el nou carril bici, que discorrerà en paral·lel a l'inicial / Ximo Escrivà

Alguns punts del polèmic traçat del carril bici de Paiporta, senyalitzat per damunt de passos de vianants, sobre la vorera a escassos centímetres de les vivendes o en punts sense espais per a contenidors, ja estaven rectificant-se aquest dimarts, a penes unes hores després que alguns mitjans de comunicació, com À Punt, es feren ressò de les errades i de les queixes veïnals.

Al llarg de l’itinerari d’aquest nou carril bici, qualificat de “perillós” per molts veïns consultats per À Punt, ja es veien aquest dimarts les senyalitzacions per a marcar la pintura del nou carril bici. En alguns punts, com el carrer València, s’observa l’inici del nou carril bici, que discorrerà en paral·lel a l’actual i senyalitzat en el sòl els marges de la prolongació.

Preguntades per aquests canvis en el traçat, fonts municipals de Paiporta han remés a les declaracions que va fer a À Punt aquest dilluns del regidor d’Hisenda i Administració General de Paiporta, Pep Val.

Traçat basat en criteris tècnics

Aleshores, Val afirmava que el traçat del nou carril bici estava modificant-se perquè, tot i que s’havia fet basant-se en criteris tècnics, “s’han detectat qüestions que es canviaran abans que estiga acabat totalment”. Per això, el regidor convidava la ciutadana a esperar que el projecte estiguera totalment finalitzat.

Concretament, Pep Val admetia que hi ha “tres o quatre punts” on comparteixen espai els vianants i els ciclistes. Aquests punts del trajecte seran modificats perquè es puga respectar la distància mínima d’1,80 centímetres que ha d’haver-hi, segons la normativa, per al pas segur de ciclistes.

Aquest dilluns, Val va estimar que “en mes i mig” estaria el traçat d’aquest carril bici acabat i rectificat. Així mateix, el responsable d’Hisenda i Administració General de Paiporta va admetre que l’ajuntament estava assabentat de les errades que calia solucionar i va admetre que “totes les obres creen problemes”. 

Els altres carrils polèmics

No és la primera vegada que el disseny d’un carril bici per un nucli urbà genera malestar entre el veïnat. També va passar a Borriana fa uns mesos. Allà es va traçar un itinerari per la ronda Pere IV ple de zig-zags, alternativa plantejada per a esquivar terrasses i contenidors. També com va passar a Paiporta, les xarxes socials es van omplir de queixes.

Bocairent va ser un altre dels municipis on també va haver-hi queixes veïnals pel carril bici que contemplava el pla de mobilitat urbana. Els residents en aquest municipi de la Vall d'Albaida lamentaven que el nou carril bici obligava a reordenar el sentit d’alguns carrers i a suprimir espai per a aparcar.

També et pot interessar

stats