La justícia europea deixa clar que la marca Conguitos no és exclusiva de Chocolates Lacasa

La xocolatera espanyola va denunciar un particular d'Elx que va registrar la marca per a vendre sabons, perfums o bijuteria, entre d'altres

Imatge de presentació del producte de la marca Conguitos
Imatge de presentació del producte de la marca Conguitos / Chocolates Lacasa

El Tribunal General de la Unió Europea (TGUE) ha desestimat aquest dimecres el recurs presentat per l'empresa aragonesa Chocolates Lacasa, que volia impedir que altres pogueren usar la marca Conguitos dels seus cacauets amb xocolate, en considerar que el renom dels famosos dolços no transcendeix a altres productes, com sabons o dentifricis.

Tot es va iniciar amb la decisió d’un veí d’Elx (Baix Vinalopó), Mariano Esquitino, que havia registrat Conguitos com a marca d’una àmplia gamma de productes com sabons, perfums, dentifricis, bijuteria, paraigües, baguls o assots. Chocolates Lacasa entenia que el particular havia actuat de mala fe i que estava intentant aprofitar-se del caràcter distintiu o el renom de la marca i va presentar una sol·licitud de nul·litat davant l'Oficina de Propietat Intel·lectual de la UE (EUIPO), situada a Alacant. 

En canvi, l’EUIPO va rebutjar aquesta petició, ja que consideraven que Chocolates Lacasa Internacional no va provar que es tractara “d'un renom tan excepcional com per a portar el públic pertinent a associar les marques en pugna en relació amb productes tan dispars com els protegits per totes dues marques”.

Entre altres punts, l’oficina tampoc va entendre que hi haguera risc d'aprofitament indegut o menyscapte del caràcter distintiu o del renom de la marca, ni que s'haja demostrat la mala fe, per la qual cosa va rebutjar la petició de nul·litat.

Chocolates Lacasa va portar el cas al Tribunal General de la UE, que en la sentència d'aquest dimecres ha desestimat el recurs i confirmat la decisió de l’EUIPO. El fet que els cacauets recoberts de xocolate i els productes protegits per la marca del particular d'Elx puguen vendre's “en els mateixos establiments comercials, com a grans magatzems o supermercats, no té especial importància, perquè no significa que els consumidors els atribuïsquen automàticament el mateix origen”, segons el tribunal.

També et pot interessar

stats