Les ITV valencianes anticipen una llarga batalla judicial contra la reversió i les tarifes

Els representants de les estacions demanaran explicacions al conseller d'Economia per emparar la reversió en un informe "ple d'errades i falsedats"

El respresentats de les ITV, Manuel Trigo i Paco Llopis durant la roda de premsa
El respresentats de les ITV, Manuel Trigo i Paco Llopis, durant la roda de premsa / À Punt NTC

L'Associació d'Entitats Concessionàries d'ITV, Aecova, portarà als tribunals la reversió del servei, que la Generalitat vol assumir directament des de l'1 de gener de 2023, després de 25 anys de gestió privada. Denuncien que l'informe en què s'ha emparat el canvi de model és "inconsistent", "esbiaixat" i que està "ple de falsedats i errades". Per això reclamen una avaluació "independent més fiable" d'altres organismes, com el Síndic de Comptes o la comissió d'estudi i debat per a la reversió dels serveis públics externalitzats, de creació recent.

"Pensem que tot continuarà perquè el model de reversió a l'administració no ens sembla viable, és ineficaç i suposarà un sobrecost per als valencians. En el seu moment es va privatitzar per això. Ens costarà molts diners, soc valencià i no m'abelleix pagar el que no he de pagar", ha explicat en roda de premsa el portaveu de les estacions, Paco Llopis.

"El que diu l'administració en l'informe de reversió és insostenible i demanarem explicacions al conseller (d'Economia) de per què els serveis tècnics li construeixen informació basada en fets falsos", ha explicat Manuel Trigo, gerent de la concessió del lot 4 de les ITV. Els càlculs d'aquestes, que ha presentat Trigo, augmenten almenys un 54% els costos laborals que preveu la Generalitat per a assumir la plantilla i rebaixen un 67%, per sota dels 11,4 milions, el rendiment brut de 35,2 que assenyala l'informe de l'administració. 

Els portaveus d'Aecova presentaran el seu contrainforme a la Conselleria d'Economia aquest dimecres, en una reunió amb el titular, el conseller Rafael Climent. 

Denúncies contra la reversió i les tarifes 

De moment, les ITV ja han presentat escrits de petició de reequilibri econòmic que, davant el silenci de la Generalitat, tenen previst convertir recursos contenciosos administratius per a reclamar indemnitzacions pel tancament i els danys addicionals que estimen.

Aquestes peticions se sumen als processos judicials que mantenen oberts pel conflicte amb les tarifes des del 2014, que segons les estacions de servei els podrien repercutir més de 133 milions (83 fins a maig de 2019 i 50 més a partir d'aquesta data), més els interessos corresponents. Els jutjats van desestimar la primera de les reclamacions, per haver-se presentat per una via incorrecta (extracontractual), que ara tornaran a presentar les ITV per la via indicada pel tribunal (la contractual). 

"Els jutges, probablement induïts a error per les mentides de l'administració, van canviant el criteri i allargant-nos el procés", ha lamentat Manuel Trigo, també portaveu d'Aecova i gerent de la concessió del lot 4 de les ITV.

També et pot interessar

stats