Gokoan, la plataforma valenciana per a preparar oposicions
És capaç d'adaptar-se a les necessitats de cada estudiant i elaborar-li un pla d'estudis a mesura.
És un bon moment per a opositar. Aquest cap de setmana s'han celebrat a diverses comunitats autònomes (Extremadura, Madrid, Galícia o Aragó, per exemple) les proves per a entrar en el cos de personal docent, uns exàmens que en el cas de la Comunitat Valenciana comencen dimecres. És la major oferta de treball pública en ensenyament des de fa més de deu anys: més de 180.000 places per a vora 30.000 aspirants. En el cas del territori valencià, se n'han convocat 4.636. Però no només això. També s'han convocat processos selectius per a personal d'infermeria, per a l'administració de l'Estat o per al cos de Policia Nacional.
Temaris extensos, i situacions i disponibilitats diverses, que poden convertir la carrera per opositar en tot un martiri. Ara, una plataforma digital de creació valenciana posa les coses més fàcils. Es diu Gokoan, i utilitza la intel·ligència artificial per a crear plans d'estudi individualitzats i adaptats a les necessitats de cada estudiant.
Segons explica Clara Torrijos, consellera delegada de Gokoan, la plataforma va sorgir d'una necessitat personal: "que jo decidira quina era la meua necessitat, en quant de temps jo volia saber-me un contingut (dos, tres anys), a quin nivell i quina era la meua disponibilitat, i que em creara un pla d'estudis en el qual jo soles m'haguera de preocupar d'estudiar".
Així, fa servir la intel·ligència artificial per a analitzar l'estudiant, adaptar-se a les seues circumstàncies i treballar sobre els seus errors.
Com funciona el cervell humà
La plataforma utilitza els mateixos criteris per a organitzar l'estudi que el cervell humà, que agrupa els continguts per àrees i els aprén a base de repeticions. Segons explica Maria José Nácher, professora de Psicologia de la Universitat de València, "la intel·ligència artificial agrupa els continguts i configura un espai de repassos en el temps. Els temes es van agrupant en unitats de contingut cada vegada majors".
Al principi el contingut es presenta més fragmentat, i a poc a poc s'agrupa i va creant unitats d'estudi major. A més, la ferramenta incorpora la possibilitat que l'estudiant l'enriquisca amb la seua experiència, incloent-hi, per exemple, notes o mapes mentals.